ممنوعیت از حضور بانوان در مسابقه لیگ جهانی والیبال


به رغم وعده های داده شده از سوی فدراسیون والیبال ایران، زنان ایرانی مجدداً از حضور آزادانه در استادیوم ورزشی آزادی برای تماشای بازی ایران-صربستان در روز ۱۱ تیر توسط جمهوری اسلامی ممنوع شدند.
img20160702_223109


















 براساس این گزارش زنان ایرانی  که از امکان حضور در یک مسابقه عمده والیبال که با حضور تیم ملی برگزار شد، منع شده اند.
علیرغم تعهد ارائه شده از سوی فدراسیون بین المللی والیبال مبنی بر اینکه زنان در ایران امکان مشارکت در لیگ والیبال در ورزشگاه آزادی تهران را خواهند داشت،
آن دسته از زنان ایرانی که در پی فضایی بازتر برای امور ورزشی هستند، گفتند که آنها امکان خرید آنلاین بلیط های بازی را با وجود تلاش فراوان برای کسب آن، نیافته اند.
فدراسیون بین المللی والیبال بیانیه ای صادر نمود و ذکر کرد که فدراسیون ورزش ایران گفته است، در بازی روز جمعه طی ۵دقیقه بلیط ها به فروش رفته و از ۵هزار بلیط، ۴۶۶ عدد آن به بخشی مجزا برای زنان اختصاص یافته است. بخش(مربوط به زنان) بارها در جریان پخش مستقیم بازی، نشان داده شد ولی ابعاد چندان بزرگی نداشت.»در عین حال در خبرگزاری های جمهوری اسلامی  فاش ساخت که «حضور بانوان در این بازی با بلیط فروشی انجام نشده و به نظر می رسد فدراسیون والیبال به صورت گزینشی تعدادی از بانوان را برای حضور در استادیوم انتخاب کرده است.»سالها است که زنان ایران از امکان حضور در استادیوم های ورزشی که بازیکنان مرد داشته باشد، ممنوع شده اند. اما بسیاری از زنان در تلاش برای تغییر این ممنوعیت هستند.

نظرات