محروم کردن زندانیان سیاسی بیمار از درمان بدلیل نپوشیدن دمپایی





در ادامه فشارها و محدودیت‌های اعمال شده بر زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج جمعی از اعزام دست کم ده تن از این زندانیان به دلیل امتناع از پوشیدن دمپایی های فرم زندان به بهداری ممانعت به عمل آمد. جمعی از این زندانیان نیز از ملاقات هفتگی با خانواد‌هایشان به دلیل مشابه محروم شدند.

 در ادامه فشارها و محدودیت‌های اعمال شده بر زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج از اعزام دست کم ده تن از این زندانیان به دلیل امتناع از پوشیدن دمپایی های فرم زندان به بهداری ممانعت به عمل آمد.
یک منبع نزدیک به زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج  در این باره گفت: علاوه بر محروم کردن زندانیان سیاسی بیمار از رفتن به بهداری به دلیل پوشیدن کفش یا دمپایی غیر از دمپایی فرم زندان، تعدادی از این زندانیان امروز نیز مانند هفته قبل از ملاقات با خانواده‌هایشان بازماندند.
شایان ذکر است، زندانیان سیاسی که هفته گذشته برای ملاقات با خانواده های خود عازم سالن ملاقات بودند در پی تداوم آزار و اذیت مسئولین حفاظت زندان با اتخاذ شیوه های غیرمتداول و غیرمحترمانه تفتیش بدنی زندانی و خانواده ها و همین‌طور ممنوعیت استفاده زندانیان سیاسی از کفش به نشانه اعتراض با پای برهنه در سالن ملاقات حضور یافتند. اعتراض زندانیان باعث تاخیر در انجام ملاقات های هفتگی شد.
برخورد با زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج و محدودیتهای در نظر گرفته شده برای آنان متفاوت و سخت تر از وضعیتی است که برای زندانیان عادی بندهای دیگر لحاظ شده است. برخورد یگانه جزوی از خواسته های زندانیان معترض است.

نظرات