جمهوری اسلامی ترویج قانون خشونت بر زنان در جامعه



همانطور که میدانیم سیاست جمهوری اسلامی در طول این سی و هفت سال در  اجرای قوانین ضد زن به یک شکل سیستماتیک قرار  دارد .


جمهوری اسلامی عامل خشونت علیه زنان در جامعه است و تحقیر و آزار زنان جزء قوانین جمهوری اسلامی و حرکتی کاملا سیستماتیک و برنامه ریزی شده است.
آیت الله های حاکم بر ایران برای حفظ منافع خود  از ایدئولوژی ارتجاع اسلا می  بر علیه زنان استفاده میکنند و  این ایدئولوژی ارتجاعی را  در دستجات و اشکال مختلف  مانند امر به معروف و نهی از منکر  و پلیس امنیتی  بر جامعه زنان تحمیل می کنند.
ابعاد و آمار خشونت علیه زنان را نمی توان بطور دقیق بیان کرد بلکه موضوعی است که هر روزه در جامعه جریان دارد  و زنان  این معظلات و فشارها  را از طرف رژیم  متحمل میشوند و به اشکال مختلف مورد سرکوب و خشونت هر روزه قرار میگیرند.
دو موضوع مهم ترویج خشونت علیه زنان ایران حجاب و تبعیض جنسیتی است .  این خشونت با اشکال مختلف بر جامعه زنان اعمال می شود. مانند : جدا سازی جنسیتی در سطح جامعه از جمله مدارس ،دانشگاه ها ،محیط های کار، اماکن عمومی و ...
نوع دیگری از این خشونت  وضعیت زنان در دادگاههای خانواده  خود شاهد دیگری است بر ترویج خشونت علیه زنان است . زنان در دادکاههای قضایی جمهوری اسلامی امنیت ندارند و مورد پیشنهادهای رکیک  سیستم قضایی فاسد جمهوری اسلامی قرار میگیرند . چون زن در اید ئولوژی اسلامی بعنوان یک برده جنسی است و جون اسلام سیاسی در ایران حاکمیت میکند . هیچ جایگاهی برای زنان در جامعه قائل تیستند .در واقع  هر روزه زنان مورد خشونت جنسی و کلامی در جامعه قرار میگیرند.
جمهوری اسلامی برای سرکوب زنان از هر وسیله ای استفاده میکند تا  جامعه زنان را فلج کنند و هر روزه با تصویب قوانین ارتجاعی زنان را از حقوق اولیه  انسانی و آزادی اجتماعی محروم میکنند تا بر اساس همان ایدئولوژی اسلامی زنان را در خانه زندانی کند . 
و از پویای و حضور زن در سازندگی جامعه بکاهد و ما هر روزه شاهد تصویب قوانین ارتجاعی بر علیه زنان از سمت حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم .امروز با این قانون که دختران زود دیپلم بگیرند و ازدواج کنند دال بر همین واقعیت تلخی است که بر دختران و زنان تحمیل شده.
جمهوری اسلامی میداند که زنان مبارز و آگاه ایران در طول این 37 با این سیاستهای زن ستیز به عناوین مختلف مبارزه کرده اند و با نوع پوشش خود به این سیاست ارتجاعی  اعتراض میکنند برای همین است که جمهوری اسلامی از بی حجابی زنان ترس دارد . 
چون  خوب میداند که زنان در انقلاب کردن قدرت و نقش مهمی دارند و جنبش اعتراضی زنان در سرنگونی این رژیم نقشی مهم ایفا میکنند .
از آنجا که جنبش زنان در طی بیش از سی و هفت سال مبارزه علیه زن ستیزی جمهوری اسلامی خود را بعنوان نیرویی مهم تثبیت کرده است .
و برای همین خاطر است که امام جمعه اصفهان اعتراف میکند که  رژیم نسبت به بدحجابی خانم ها اذعان ناتوانی کرده است.
و برای تحمیل و اعمال فشار بیشتر بر جامعه زنان  تمام نیروی سرکوب و دستگاه قضایی و قوانین اسلامی را به کار گرفته است.
اعمال این فشارها  در طول حکومت این رژیم جزئی از روند دائمی سرکوب جامعه  زنان بوده است.حجاب هویت و پرچم این رژیم است که زنان را با آن همواره مورد سرکوب و تعرض قرار داده است.
در این حکومت زنان همواره تحت پیگرد قرار دارند و برای حاکم کردن حجاب اجباری نهادها و سازمانهای نظامی و اطلاعاتی به راه انداخته اند که سعی دارند به هر نحوی شده زنان را تحت کنترل خود در آورند.
و نیروی انتظامی نیز در خدمت این امر شرعی حکومت در جامعه است.
وضعیت پوشش و حجاب زنان در ایران  و اظهارات شکست و عجز هر روزه مقامات حکومتی در برابر این روند وجود شکست  حکومت را در برابر این جنبش نشان میدهد.
من زنان ایرانی با دور شدن از مذهب و نافرمایی از قوانین ارتجاعی اسلامی با سیاستهای جمهوری اسلامی مبارزه میکنیم و این مبارزه با سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه دارد.
زهرا لطفی

نظرات