ادامه روند روزه اجباری در زندان رجایی شهر



طبق گزارشات رسیده از زندان رجایی شهر و طبق بخشنامه ای که زندانیان از آن یاد می کنند، همچنان روزه اجباری و قطع آب و گاز در زندان ادامه دارد.

به گفته زندانیان نه تنها در سالن دو دارلقران بلکه در تمامی زندان به جز سالن ۱۲ سالن موسوم به زندانیان سیاسی روزه اجباری را تحمیل می کنند.
لازم به ذکر است که بسیاری از زندانیان از نظر جسمانی توان گرفتن روزه را ندارند و یا بیماری های متعددی دارند که نمی توانند تن به این اجبار دهند. ساعت وصل شدن آب و گاز تا چندی پیش بعد از ظهر هر روز بود، از امروز با فشار زندانیان و اطلاع رسانی ها کمی زودتر از قبل گاز و آب در زندان بر روی زندانیان باز می شود.
به گفته یکی از زندانیان سالن دو، روحانی این سالن به نام محقق با تهدید زندانیان از جمله انتقال به بندهای خطرناک، پرونده سازی، تسریع اجرای احکام قصاص و آزار و اذیت روحی و جسمی زندانیان آنها را وادار به این کار می کند. زندانیان عادی از ترس عملی شدن تهدیدها مجبورند به خواست این روحانی و مسئولان بند تن دهند.
به گفته زندانیان مشکل تنها این نیست و بعد از اذان مغرب، افطار و سحر غذای زندان به قدری بی کیفیت است که قابل خوردن نیست. به جای استفاده از گوشت در خورشت ها در آن سویای دامی می پزند که بوی بد و طعم بدتری دارد و زندانیانی که توان مالی چندانی برای خرید مایحتاج خود را ندارند مجبورند آن غذا را تحمل یا با محتویات آن غذای دیگری درست کنند و با انواع ادویه و … غذای دریافتی را کمی قابل خوردن نمایند. جمع بسیاری از زندانیان عادی و سیاسی که در بندهای عادی نگهداری می شوند با ابراز این مسائل و شکایت از این وضعیت از تمامی سازمان و نهاد های حقوق بشری خواهان توجه به این وضعیت به خصوص اجبار مسئولان به روزه گرفتن بیماران شدند.

نظرات