گزارشی از تجع اعتراضی به مناسبت 20 ژوئن روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران



تجمع اعتراضی و حمایتی از زندانیان سیاسی و خانواده های زندانیان سیاسی  به مناست 20 ژوئن برابر با 30 خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران








تجمعی به منظور فراخوان کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمیته بین الملی علیه اعدام گزوهی از آزادیخواهان در روز شنبه برابر با 18 یونی  جلوی پارلمان سوئد در استکهلم برگزار کردند .
در این تجمع افرادی مانند خانم مهین علیپور و ماریا رشیدی از فعالان حقوق زنان و آقای هوشیار سروش از اعضای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و یوران گستاوسون از اعضای فعال کارگری سوئد LO و برخی از فعالان سیاسی  سخنرانی کردند.
30 خرداد گرامیداشت کشته شدگان در سال 88 و کشته سدگان  دسته جمعی زندانیان سال 1367  توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی است .
ما هر روز شاهد مشکلات و رنج کشیدن و تخت فشار زندانیان سیاسی و خانواده هایشان هستیم. ما شاهد فشارها و تهدیدات از سوی رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی به زندانیان سیاسی هستیم .
این رژیم سرکوبگر از هر وسیله برای اعمال فشار بر روی زندانیان سیاسی استفاده میکند بخصوص بر زندانیان سیاسی که در زندان نیز از مبارزه دست نکشیده اند. . رژیم جمهوری اسلامی از مشکلات جسمی زندانیان سیاسی امروز بعنوان یک نرم برای اعمال فشار بر زندانیان سیاسی استفاده میکند و بسیاری از این عزیزان در زندان از دارو و درمان محروم هستند .
ما امروز در این تجمع شرکت داشتیم تا حمایت دوباره خود را از زندانیان سیاسی و خانواده هایشان اعلام کنیم و صدای این عزیزان را رساتر کنیم و همچنین بگوییم که افرادی مانند جعفر عظیم زاده و افرادی که در زندان اعتصاب میکند   تنها نیستند  و تنهایشان نمی گذاریم و به رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی اجازه نمی دهیم که صدای این انسانهای بزرگ  را خاموش کند .
و نسبت به سهل‌انگاری مسئولان زندان یا  مخالفت عامدانه‌‌ی آنان برای ارائه خدمات پزشکی به زندانیان اعتراض می کنیم و با برگزای تجمع و تهیه گزارش به نهادهای و سازمان های بین المللی  سیاستهایی که بازجویان و دولتمردان جمهوری اسلامی بر زندانیان سیاسی  اعمال میکند را بیشتر افشا میکنیم .
از نهادهای  بین المللی مدافع حقوق بشر میخواهیم که شرایط غیرانسانی زندانهای  جمهوری اسلامی  و رفتار جنایتکارانه  که جمهوری اسلامی  با زندانیان  سیاسی اعمال میکند را محکوم کنند  .
زهرا لطفی  عضو کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

نظرات