وخامت حال رمضان احمد کمال در پنجمین روز اعتصاب غذا



حال عمومی رمضان احمد کمال زندانی سیاسی تبعه سوریه در پنجمین روز اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر نامناسب گزارش می شود. ماموران زندان با اجبار و استفاده از دستبند به وی سرم تزریق کردند.
ramazan ahmad kamal
 رمضان احمد کمال فرزند مسلم، زندانی سیاسی تبعه سوریه در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر که در پی ادامه اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیتش به سر می برد به دلیل ضعف شدید بیهوش شده و حال عمومی وی نامناسب گزارش شده است.
این زندانی سیاسی که از روز یکشنبه هفته جاری دست به اعتصاب غذا زده است، ظرف دو روز گذشته سه بار به بهداری اعزام شده. روز گذشته ماموران زندان با اجبار دستبند به وی سرم وصل کردند.
رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان –  گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه) که گفته بودند اشتباهی وارد مرزهای ایران شده اند، دستگیر شد.
این زندانی کرد سوریه، به اتهام محاربه از طریق عضویت در پ.ک‌.ک در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دیوان‌ عالی‌ کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.
هنگام بازداشت احمد کمال در سال ۱۳۸۷ و زمانی که در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود، ماموران مرزبانی ایران با شلیک چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران مانع از فرار او شدند.
این گلوله‌ها هنوز با گذشت هشت سال از بدن او خارج نشده‌اند و عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.
وی بارها در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زده است.
علیرغم اینکه سازمان عفو بین‌الملل اوایل بهمن ماه سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این زندانی کرد سوری به عمل جراحی نیاز دارد و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج شده بود، اما تاکنون هیچ اقدامی در مورد وی توسط مسئولین قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران ایران صورت نگرفته است.
رمضان احمد کمال هم اینک هشتمین سال حبس از محکومیت ده ساله خود را در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر می گذراند.

نظرات