دادگاه علیرضا گلی‌پور برگزار شد



Alireza-Golipoor
روز گذشته دادگاه علیرضا گلی‌پور زندانی امنیتی و بیمار سرطانی بند هفت زندان اوین در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. دادگاه این زندانی پیش از این به دلیل مشغله ناشی از رسیدگی این شعبه به پرونده بابک زنجانی به تاخیر افتاده بود.
علیرضا گلی‌پور زندانی بند هفت زندان اوین است که برای خارج کردن تومور تاکنون دوبار تحت عمل جراحی قرار گرفته و تا دو ماه آینده نیز بایستی شیمی درمانی شود. روز گذشته ۳۰ فروردین جلسه دادگاه این زندانی بعد از یکبار لغو شدن به دلیل مشغله ناشی از دادگاه های بابک زنجانی با تاخیر برگزار شد. حکم وی ظرف یک‌هفته آینده صادر و انشاء خواهد شد.
وکیل این زندانی ضمن «خوب برگزار شدن» این دادگاه در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۱۰ صبح سی‌ام فروردین دادگاه این زندانی به خوبی برگزار شد. این جلسه، جلسه دوم دادگاه ایشان بود و ۷۰ درصد کار در جلسه گذشته انجام شده بود. به وی فرصت کافی دفاع هم شفاهی و هم کتبی داده شد و هم ایشان و هم خود من به خوبی دفاع کردیم و تا یک‌هفته یا نهایتا ۱۰ روز آینده منتظر رای دادگاه هستیم. جلسه دادگاه خیلی خوب و عادلانه بود و ما بسیار خوشبین هستیم به رای که صادر خواهد شد.”
اتهامات انتسابی به علیرضا گلی پور، متاهل و متولد ۱۳۶۵ «جاسوسی به نفع اجانب و به طور مشخص کشور آمریکا» عنوان شده است.
شایان ذکر است، برای علیرضا گلیپور رای «عدم تحمل کیفر» توسط کمیسیون پزشکی صادر شده است، اما این زندانی به دلیل این‌که تاکنون بلاتکلیف بوده و هیچ حکمی دریافت نکرده بود، این رای برایش قابل پیگیری و اجرا نبوده است. حکم صادره از سوی قاضی صلواتی، فارغ از اینکه چه حکمی است می تواند باعث اجرای این رای توسط دادستانی و آزادی وی شود.
وضعیت جسمی علیرضا گلیپور در حال حاضر نامساعد گزارش می شود. وی روزی دو الی سه بار دچار خونریزی بینی می شود و با اینکه تحت درمان قرار گرفته اما به دلیل کمبود امکانات پزشکی در زندان اوین، این روند به خوبی دنبال نمی شود.
لازم به یاد آوری است، در ۲۵ آبان ماه سال ۹۴ برای این زندانی امنیتی زمان رسیدگی دادگاه مشخص شده بود که به دلیل عدم وجود پرونده در دادگاه و بردن آن توسط یکی از ارگان های دولتی این دادگاه برگزار نشد.
علیرضا گلی پور در مهرماه ۱۳۹۱ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی بیش از یک سال از زمان حبس خود را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است و هم اکنون برخلاف اصل تفکیک زندانیان در بند هفت زندان اوین نگهداری می شود.

نظرات