شاهین دادخواه از کشور خارج شد.


با افزایش فشارهای اطلاعات سپاه براین زندانی سابق سیاسی و مشاور پشين حسن روحاني در شورايعالي امنيت ملي مجبور به خروج از کشور شد.


شاهين دادخواه در بهمن ماه سال گذشته و در آستانه انتخابات مجلس دهم به دليل آنچه كه حمايت معنوي و ارائه مشاوره فكري به برخي كانديداهاي اصلاخ طلب و هوادار خوانده ميشد ، به دفعات مورد بازپرسي قرار گرفته بود. 
در همان زمان ماموران اطلاعات سپاه در شهر تبريز اقدام به جمع آوري كتاب وي با نام " از شورايعالي امنيت ملي تا زندان اوين" كه در برگيرنده مجموعه مقالات و نوشته هاي از زندان اين مشاور پشين حسن روحاني در شورايعالي امنيت ملي ست، كرده بودند.
در بازپرسي هاي انجام شده كه در شعبه ٦ بازپرسي مقدسي توسط بازپرس ناصري صورت گرفت ، وي با اتهام اجتماع و تباني عليه نظام مواجهه ، و در روزهاي ابتدايي سال۱۳۹۵ از كشور خارج گرديد.
اين عضو سابق تيم مذاكره كننده هسته اي ، هفتم آذر ماه سال گذشته با اتمام مدت محكوميت پنج ساله خود از زندان آزاد شده بود.
يك منبع آگاه كه نمي خواست نامش فاش شود، در همين رابطه و با اشاره به لغو برنامه سفر سيد حسين موسويان سخنگوي سابق تيم هسته اي در دولت اصلاحات به ايران گفته است : با هر گام رو به جلويي كه دولت در سياست خارجي برداشت ، فشارهاي تندروهاي فعال در اطلاعات سپاه بويژه پس از نتايج بدست آمده در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبري بر دولت روحاني افزايش يافته است.


نظرات