نگذاریم قلبشان از تپش بایستد(آتنا دائمی)

مرگ تدریجی زندانیان بیمار در زندان‌های ایران
سال‌هاست شماری از زندانیان سیاسی، عقیدتی و امنیتی که در شرایط نامساعد و غیربهداشتی زندان دچار بیماری می‌شوند یا از قبل بیمار بوده‌اند، دچار مرگ تدریجی می‌شوند یا بیماری‌شان به مرضی صعب‌العلاج تبدیل می‌شود.
درمان این زندانیان بیمار، اغلب در شرایط و محیط زندان، بدون انتقال به بیمارستان انجام می‌شود.
 
 محرومیت زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از خدمات پزشکی و درمانی یا انتقال دیر‌ هنگام زندانیان بیمار به بیمارستان، روشی است که حکومت ایران سال‌هاست از آن برای اعمال فشار روانی به زندانیان استفاده می‌کند.

صدای زندانی سیای بیمار آتنا دائمی باشیم.

آتنا دائمی،۲۶ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۳از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و تا کنون در این زندان به سر می برد.

اتهاماتی که به آتنا دائمی وارد کرده‌اند تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور است و بازجویان سعی داشتند در طی بازجویی‌ها وی را به گروههای سیاسی و بیگانگان منتصب کنند.

این درحالی است که وی هیچ گونه ارتباط و وابستگی به گروههای سیاسی نداشته و تنها یک فعال حقوق کودکان است.

آتنا در دادگاه روز ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی، توهین به رهبری و توهین به مقدسات متهم شد.

تمام این اتهامات او بر اساس نوشته هایش در فیسبوک و شرکت در تجمعات اعتراضی مانند تجمع در حمایت از کودکان کوبانی شکل گرفته است «به او توهین به مقدسات القا شده به دلیل اینکه با حجاب و اعدام مخالف بوده و آهنگ های شاهین نجفی را گوش می کرده که در آنها به ائمه اطهار توهین شده است. در پرونده او همچنین آمده که در یک تجمع در اعتراض به اعدام ریحانه جباری شرکت داشته در حالیکه آتنا بعد از اعدام ریحانه در زندان بوده و اصلا قادر به شرکت در هیچ تجمعی نبوده است.
آتنا دائمى فعال حقوق کودکان، از سوى شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه، به ١۴ سال زندان در مرحله بدوى محکوم شد،

شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه در جلسه دادگاه،  ختی اجازه دفاع وکیل و شخص وى  را نداد و نهایتا با اعمال ماده ١٣۴ قانون مجازات جدید، آتنا دائمى را به هفت سال زندان محکوم کرد و این حکم ۲۲ اریبهشت به وی ابلاغ شد.

بنا بر اظهارات نزدیکان وى، ضابطین قضایى در این پرونده شهادت فردى را بر علیه این فعال مدنى پذیرفته است که خود از متهمین این پرونده بوده است و براى آزادى از زندان، اقدام به شهادت دروغ علیه آتنا دائمى کرده است.

آتنا دائمی فعال مدنی زندانی در بند نسوان زندان اوین از وضعیت نامساعد جسمی رنج می برد و مشکوک به ابتلا به بیماری MS است.
علائمی چون ” سردردهای مدام، کم کردن شدید وزن، دوبینی چشم، درد استخوانی، درد دست و پا”  که “تمام علائم بیماری MS در این زندانی سیاسی مشاهده شده است.”

آتنا دائمی بارها و با توجه به احتمال ابتلا به بیماری MS برای انتقال به بیمارستان درخواست داده است که هر بار مسئولین امنیتی با اشاره به انتشار تصاویر این فعال مدنی زندانی که با دستنبد به بیمارستان منتقل شده بود، از اعزام او امتناع کرده و او را در “خط قرمز” دانسته اند.
روز دوشنبه بیست و سوم شهریور ماه آتنا دائمی، فعال مدنی زندانی که مشکوک به ابتلا به بیماری MS است، جهت انجام برخی آزمایشات مرتبط با تشخیص بیماری به بیمارستان اعزام شد.

با مشخص شدن نتیجه آزمایشات و ام آر آی فعال مدنی محبوس، آتنا دائمی و عدم ابتلا ایشان به بیماری MS، مشخص شد که مشکلات جسمی ایشان در زندان ناشی از استرس و فشار عصبی است.

در تاریخ ۱۸ آذر  سال جاری آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین به چشم پزشکی اعزام شد و پس از انجام معاینات لازم، اعلام شد که چشم وی هیچ مشکلی ندارد.

همچنین در ادامه گفته شد که دلیل مشکلات، اختلالات و بیماریهای چشمی به مانند دوبینی و لکه بینی ایشان استرس و شرایط زندان است و این شرایط استرس زا برای وی همچون سمی است که مشکلات جسمی اش را تشدید می کند.

بعد از گذشت 15 ماه از بازداشت پرونده آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین همچنان بلاتکلیف است و پس از مراجعه به شعبه ۳۶ تجدیدنظر برای تعیین تکلیف این پرونده، به خانواده وی گفته شده که برای رسیدگی باید سه قاضی حضور داشته باشند و چون شعبه ۳۶ تجدیدنظر فعلا دو قاضی دارد، امکان رسیدگی به این پرونده فعلا مقدور نیست.

گفتنی است در تاریخ  ۲۳ خرداد سال جاری  سازمان عفو بین الملل خواستار ازادی بی قید و شرط آتنا شده بود که البته هیچ پاسخی از مقامات قضایی و حقوق بشری در داخل ایران دریافت نشده است.

صدای این زندانی سیاسی بیمار باشیم

نظرات