حکم دادگاه تجدیدنظر ۴ فعال مدنی صادر شد


خبرگزاری هرانا – شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی پورعرب حکم چهار تن از فعالین مدنی را صادر کرده است. مطابق این حکم آرش صادقی به ۱۵ سال، گلرخ ایرایی (ابراهیمی) ۶ سال، و نوید کامران و بهنام موسیوند هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده اند.


 امیر رئیسیان وکیل آرش صادقی و گلرخ ایرایی با تأیید این خبر گفت که آرش صادقی چهار سال حبس تعلیقی نیز از پرونده‌های قبلی داشته است که با قطعی شدن حکم جدید لازم الاجرا خواهد شد.

بهنام موسیوند نیز پیش از این به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با قطعی شدن حکم جدید لازم الاجرا خواهد بود.
آقای رئیسیان درباره سنگینی حکم و عدم تجمیع جرایم گفت در دادنامه اشاره ای به بحث تجمیع نشده است و دادگاه تجدید نظر همان حکم بدوی را برای آقای صادقی و خانم ایرایی تأیید کرده است.

مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌نماید. در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجراء شود، مجازات اشد بعدی اجراء می‌گردد.

در صورت اعمال این ماده قانونی حبس آرش صادقی به هفت و نیم و گلرخ ایرایی به پنج سال کاهش پیدا خواهد کرد.
روز شنبه سی و یک مرداد سال جاری حکم بدوی چهار تن از فعالین مدنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به آنان ابلاغ شد، طی این حکم آرش صادقی به پانزده سال حبس، گلرخ ابراهیمی به شش سال حبس و نوید کامران و بهنام موسیوند نیز هر کدام به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آرش صادقی پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود که محمل ورود همه اتهامات، فعالیت های مسالمت آمیز نظیر دیدار با خانواده های زندانیان، شرکت در تجمعات مسالمت آمیز و مصاحبه های وی بوده است و قاضی صلواتی اجازه مطالعه پرونده را به وکلای وی نداده و دادگاه بدون حضور وکیل تعیینی برگزار شده است.

آرش صادقى، گلرخ ابراهیمی، نوید کامران و بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت تا صدور و قطعی شدن حکم آزاد شدند.

نظرات