بازگشت به زندان سعید حسین زاده به دلیل ارسال ناقص پرونده پزشکی به بیمارستان

«سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در بند ۷ زندان اوین، با دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی زندان اوین، روز دوشنبه ۱۹ بهمن‌ماه به بیمارستان امام خمینی اعزام شد گفتنی است که وی تا کنون به دلیل دخالت‌های سپاه موفق به استفاده از مرخصی پزشکی و درمانی نشده بود.
Screen-Shot-2015-08-29-at-11.59.06-PM-e1440907201282 
 پزشکی قانونی زندان اوین در تاریخ ۹ آذرماه سال‌جاری نامه «عدم توانایی تحمل کیفر» «سعید حسین‌زاده موحد» را تأیید کرده است. این نامه باید به بیمارستان «امام خمینی» ارسال می‌شد تا مورد تایید نهایی قرار بگیرد اما تاکنون مسئولین زندان از ارسال این نامه به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

روز دوشنبه ۱۹ بهمن‌ماه سعید حسین زاده به بخش روماتولوژی بیمارستان امام خمینی اعزام شد تا پرونده وی مورد برررسی پزشکان متخصص این بخش از بیمارستان قرار بگیرد، اما تنها بخشی از پرونده وی به بیمارستان آورده شد و وی با دستور رادیولوژی مجدد از از ستون فقرات و استخوان لگن به زندان بازگشت.

پزشکان متخصص تایید کرده‌اند که سعید حسین زاده موحد به دلیل «ساییدگی غضروفی و استخوانی» توان تحمل زندان را ندارد و باید هر چه سریع‌تر آزاد شود، اما مقامات قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با تهدید پدر و مادر این فعال مدنی اعلام کرده‌اند در صورت اطلاع‌رسانی از وضعیت وی، از آزادی او جلوگیری و پرونده‌ای جدید را علیه حسین زاده تشکیل خواهند داد.

گفتنی است سعید حسین‌زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی مأموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «مقیسه»، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست «زرگر» تائید شد. وی هم‌اینک دومین سال حبس خود را در بند هفت زندان اوین سپری می‌کند.

سعید حسین زاده با مشکل خون‌ریزی معده نیز مواجه است و چندی پیش پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد که مشکل خون‌ریزی معده و گوارش وی به دلیل داروهایی است که به دلیل مشکل روماتیسم و دردمفاصل در زندان مصرف میکند.

نظرات