پگاه آهنگرانی به دادستانی احضار شد


امروز يكشنبه ٤ بهمن ١٣٩٤پگاه آهنگرانى به دادستانى احضار شد و گمان میرود وی را مجدد به زندان باز گردانند .

بنابه گزارش راديو فرشته، پگاه آهنگرانى به دادستانى احضار شد و گمان میرود وی را مجدد به زندان بازگردانند.
لازم به ذكر است، پگاه آهنگرانی (زادۀ ۲ مرداد ۱۳۶۳ در اراک) بازیگر و مستندساز ایرانی است. پگاه فرزند منیژه حکمت، ازکارگردانان ایرانی، و جمشید آهنگرانی، کارگردان سینما است.


گفتنى است، وى به‌دنبال دعوت دویچه وله، پگاه آهنگرانی قرار بود از ۱۳ تا ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ برای پوشش وبلاگیِ جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۱ به آلمان برود که مقامات ایرانی از خروج او از کشور امتناع ورزیدند و در ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۰ توسط پنج نفر از اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در منزل شخصی‌اش دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفت. مریم مجد نیز مانند پگاه آهنگرانی پیش از سفر به آلمان و تهیه گزارش از جام جهانی فوتبال زنان، دستگیر شد.پس از چندی خبرگزاری تابناک به
نقل از العربیه دستگیری و بازداشت این بازیگر را تایید کرد.




این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها این خبر را تکذیب کردند و به نقل از مادر پگاه آهنگرانی گفته‌اند که (پگاه آهنگرانی) به تازگی و برای ارائه برخی توضیحات احضار شد اما مشکل خاصی برای وی پیش نیامد.
پگاه آهنگرانی پیش از بازداشت، درباره تبعات دعوتش به آلمان به دویچه‌وله گفته بود: «یک روز قبل از سفر به آلمان، از طرف وزارت اطلاعات با من تماس گرفته شد و گفته شد که به فرودگاه نروم وگرنه در همانجا دستگیر خواهم شد.» به همین دلیل وی از سفر به آلمان منصرف شد.

پگاه آهنگرانی پیش از این در سال ۲۰۰۹، جشنواره فیلم برلین را برای دویچه وله در آلمان پوشش وبلاگی داده بود.روزنامه کیهان نیز در آستانه برگزاری جشنواره فیلم برلین خطاب به پگاه آهنگرانی نوشت: «مواظب باشید وقتی به آلمان می‌روید وطن‌فروشی نکنید.

پگاه آهنگرانی پیش از این نیز در مردادماه سال ۱۳۸۸ و پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور دهم برای ارائه برخی توضیحات به دادسرای انقلاب فراخوانده شده بود.

پگاه آهنگرانی هم‌چنین عضو ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دور دهم بود.

گفته می‌شود، از دیگر دلایل بازداشت پگاه آهنگرانی، ساخت مستندی درباره مسعود ده نمکی کارگردان فیلم اخراجی‌ها و از رهبران سابق انصار حزب الله می‌باشد، این مستند در برنامه آپارات شبکه فارسی بی‌بی‌سی پخش شد. پگاه آهنگرانی پیش از بازداشت گفته بود که به دلیل ساخت مستند ده نمکی‌ها توسط وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته‌است.

نظرات