نگذاریم قلبشان از تپش بایستد

هدف ما این است که صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی بیمار و محروم از مرخصی باشیم چون سال‌هاست شماری از زندانیان سیاسی، عقیدتی و امنیتی که در شرایط نامساعد و غیربهداشتی زندان دچار بیماری می‌شوند یا از قبل بیمار بوده‌اند، دچار مرگ تدریجی می‌شوند یا بیماری‌شان به مرضی صعب‌العلاج تبدیل می‌شود. درمان این زندانیان بیمار، اغلب در شرایط و محیط زندان، بدون انتقال به بیمارستان انجام می‌شود
 
محرومیت زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی از خدمات پزشکی و درمانی یا انتقال دیر‌ هنگام زندانیان بیمار به بیمارستان، روشی است که حکومت جمهوری اسلامی سال‌هاست از آن برای اعمال فشار روانی به زندانیان استفاده می‌کند.
بنابر میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که جمهوری اسلامی یکی از امضاکنندگان آن است، محروم کردن زندانیان از درمان و مراقبت پزشکی به مثابه شکنجه و رفتاری ظالمانه، ضدانسانی و تحقیرآمیز است.

زندانی سیاسی  بیمار : علیرضا گلی پور

علیرضا گلی پور، مهندس ارشد اداره مخابرات و عضو انجمن نخبگان  متاهل و متولد سال  ۱۳۶۵ است

علیرضا گلی پور در مهرماه ۱۳۹۱ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.

زندانی سیاسی علیرضا گلی پور که به جرم افشای فساد افراد حکومتی از سال ١٣٩١در زندان اوین بصورت ممنوع الملاقات بسر مى برد. يكي از اتهامات او کمک و اطلاع رسانی به جوانان و افراد تحت تعقیب حکومت درجريان قیام ٨٨ ذکر شده است.
اتهام انتسابی به علیرضا گلی پور،

“جاسوسی به نفع اجانب و به طور مشخص کشور آمریکا عنوان شده است .

زمان رسیدگی به پرونده ی این زندانی امنیتی در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال جاری  مشخص شده بود که به دلیل عدم وجود پرونده در دادگاه و بردن آن توسط یکی از ارگان های دولتی این دادگاه برگزار نشد.

علیرضا گلی پور بر اثر شکنجه های بسیار دچار ناراحتی های مختلف جسمی و روحی و بطور خاص بیماریهای قلبی و خونریزیهای مكرر شده است .

این زندانی در بند هفت زندان اوین به سرطان  ریه مبتلا شده است، و یک روز پس از انجام عمل و خارج کردن تومور از ریه‌اش به بند بازگردانده شد. با توجه به لزوم انجام شیمی‌درمانی شرایط او در زندان، وخیم توصیف شده است.

یکی از منابع نزدیک به این زندانی گفت، علیرضا در حال حاضر روزانه چندین ساعت زیر بازجویی شدید قرار دارد.

در این بازجویی‌ها ماموران وزارت اطلاعات با مشت و چوپ به سینه و پای وی که حدود ١٠ روز پیش عمل شده بود ضربات زیادی را وارد کرده‌اند.

علت این بازجویی ها تحت فشار قرار دادن علیرضا گلیپور برای نوشتن توبه نامه و محکوم کردن سازمان‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی است.

بنا به گفته وکیل این زندانی قراراست که دادگاه این زندانی بند هفت اوین  روز ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۵ و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

وضعیت جسمی  این زندانی بسیار  وخیم است و ایشان در طول این مدت  از مرخصی محروم بوده است .

در حال حاضر این زندانی در بند هفت زندان اوین  میباشد.

صدای این زندانی سیاسی بیمار باشیم .

نظرات