همبستگی برای آزادی جعفر عظیم زاده


 
همبستگی برای آزادی جعفر عظیم زاده

• اتحادیه ی آزاد کارگران ایران از موج اعتراض علیه بازداشت جعفر عظیم زاده، عضو هیات مدیره ی این تشکل تشکر کرده و گفته است که برای آزادی او از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهد کرد ...

ا


جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ۱۷ آبان ۱٣۹۴ برای گذراندن حکم شش سال زندان روانه زندان اوین شد. با انتشارخبر زندانی شدن این چهره سرشناس جنبش کارگری، گروه ها، محافل و تشکلهای کارگری، سازمانها و نهادهای مدافع حقوق کارگر در داخل و در سطح بین المللی با توجه به مصادیق اتهامات ایشان که تماما" تلاشهایی درجهت دفاع از حقوق طبیعی کارگران و ارتقاء سطح زندگی و معیشت آنان در مقابل تعرضات مستمر کارفرمایان و سرمایه داری حاکم بر ایران بود، به شیوه های مختلف با محکوم نمودن حبس جعفر عظیم زاده خواستارآزادی فوری او شده وعملا کمپینی جهانی در این راستا را شکل داده اند. شکل گیری فعالیتهای پشتیبانی و کارزارجهانی برای آزادی جعفر عظیم زاده بی تردید خانواده وی و همچنین اتحادیه آزاد کارگران ایران را که وظیفه اصلی دفاع از این رهبر کارگری را بعهده دارند را از پشتوانه ای محکم و قابل اتکاء برخوردار نموده است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران، ضمن استقبال و قدردانی از تلاش همه این عزیزان چه بصورت فعالیتهای عینی و حضوری و چه بصورت تلاشهای تاثیرگذار در کارزارهای جهانی در دفاع از رهبران و چهره های فعال جنبش کارگری اعلام میدارد که جعفر عظیم زاده همچون دیگر چهره های خوشنام کارگری تعلق به تشکلی خاص ندارند بلکه سیمایی از اعتراض و مقاومت و نماینده منافع کارگران در مقابل تعرضات سرمایه داری حاکم بر ایران هستند.
در نتیجه اتحادیه آزادکارگران ایران برای آزادی همه کارگران ومعلمین در بند به ویژه رئیس هیئت مدیره تشکل خود یعنی جعفر عظیم زاده با تمام توان و ظرفیت های خود تلاش خواهد کرد و اقداماتی را برای آزادی ایشان در دستور کار خود خواهد گذاشت. و در این راه دست همه حامیان و دلسوزان طبقه کارگر را که برای آزادی رهبران و چهره های کارگری تلاش میکنند به گرمی میفشارد.

به باور ما، در شرایط کنونی هیچ چیزی ارزشمندتر از صف متحد ما کارگران در دفاع از زندگی و ارتقاء سطح معیشتمان در تقابل با اتحاد نهادهای قدرتمند حامی سرمایه داری حاکم بر ایران نیست. حمایت گسترده تر از چهره های معترض کارگران، بنیان این اتحاد ضروری را مستحکم خواهد کرد.

زنده باد اتحاد وهمبستگی سراسری کارگری
اتحادیه آزاد کارگران ایران
۱۵ دیماه ۱٣۹۴

نظرات