شكنجه و شكستن دست هاى “ماجد آلبوغبيش” در زندان شيبان اهواز

ماجد آلبوغبيش فرزند مالک متولد ۱۳۵۷ از اهالی شادگان روستای “حدبه” كه در سال ۱۳۸۵ به اتهام انجام عمليات بر عليه مقام امنيتی، درگيری با نيروهای اداره اطلاعات، تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی، در خرمشهر بازداشت شد.

به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ آلبوغبيش ابتدا در شعبه بازپرسی خرمشهر توسط  قاضى “دريس مسلم ” و سپس  شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز محاكمه و به ۸ سال حبس و پرداخت يک ميليارد ريال محكوم شد.

بستگان آلبوغبيش مى گويند: محكوميت ماجد به إتمام رسيده اما بدليل عدم پرداخت مبلغ تا كنون در زندان بسر می برد. طبق گفته بستگان آلبوغبيش، روز دوشنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ بدليل گرايش ماجد به مذهب اهل سنت وبا برپایی نماز به سبک اهل سنت، توسط يكى از مأموران زندان بعد از تايم ادارى شكنجه مى شود.

 شكنجه و شكستن دست هاى "ماجد آلبوغبيش"در زندان شيبان اهواز

بنا به گفته اين منبع موثق؛ محمدى مسؤل داخلى زندان، ماجد را شكنجه داده وحتى دست هاى او صدمه ديدند.

شايان ذكر است دست راست ماجد در هنگام بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات اهواز در اثر شكنجه شديد شكسته بود. خانواده آلبوغبيش از روز دوشنبه تا كنون موفق به ديدن ماجد نشدند و روز پنجشنبه تا شب در مقابل درب زندان جهت كسب خبر از وضعيت جسمانى او در انتظار بودند.

ماجد آلبوغبيش متأهل و داراى يک فرزند كه بعد از دستگيرى و صدور حكم، همسرش بنا به دلایلی از او طلاق مى گيرد. هم پرونده آلبوغبيش، اميد بغلانى متولد ۱۳۵۹ متأهل از اهالى خرمشهر  و محمد مجدم متولد ۱۳۶۲از اهالى اهواز بعد از دستگيری ماجد از منطقه گريختند و در سال ۱۳۹۰ در شهرستان مهران، مرز عراق توسط ماموران اطلاعات دستگير و بعد از انتقال به خرمشهر و سپس اهواز در دادگاه انقلاب محاكمه و هر كدام به ۱۶ سال حبس و پرداخت يک ميليارد محكوم شدند.

اين سه زندانى قبلا در زندان كارون بودند و اخيرا همراه ۲۲۰ زندانی سياسی، مدنی و مذهبى اهل سنت عرب زبان از زندان كارون به زندان شيبان( مجتمع حرفه آموزى اهواز ) منتقل شدند.

نظرات