حسین رونقی به زندان احضار شد / اخطاریه

دادستانی تهران طی اخطاریه‌ای به وثیقه‌گذار حسین رونقی، اعلام کرده است که چنانچه وی خود را ظرف یک ماه آینده به زندان معرفی نکند، وثیقه‌ی وی ضبط خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی، زندانی سیاسی هم‌اینک در مرخصی درمانی به سر می‌برد و علاوه بر مشکلات پزشکی امکان استفاده از آزادی مشروط را نیز دارد.

آقای رونقی با اعلام این خبر و انتشار نامه‌ی اخطاریه در صفحه اینستاگرامش نوشته است: “اصرار برای بازگرداندن من به زندان آن هم در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت من غیرقابل درک و غیرقانونی است در صورتی که بر اساس ماده ۵۰۲ آ.د.ک و آزادی مشروط می توانند من را بیرون از زندان نگه دارند. این در حالی است که پزشکان بازرسی سازمان زندان ها نیز گفته اند شرایط زندان برای نگهداری یک زندانی با شرایط من به هیچ عنوان مناسب نیست و خطرات زیادی دارد.”

حسین رونقی چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه، با عود بیماری و نظر پزشکان، به قید وثیقه و برای ادامه درمان، از بند هفت زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شده بود.
وی که پیشتر در بند ٣۵٠ اوین زندانى بود، به دلیل مشکلات حاد کلیوى و خطر از دست دادن کلیه براى ادامه درمان از زندان آزاد شده بود، در اسفندماه سال گذشته به دلایلى نامشخص مجددا احضار و راهى زندان اوین شد.

حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، درتاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه از بازداشت در بند دو-الف اوین، در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری وی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر و به وی ابلاغ شد.

در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۸۹ پرونده حسین رونقی که با اعتراض وکلایش مواجه شده بود به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و درتاریخ ۱۰ آذر ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری حسین رونقی ملکی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به تایید رسید و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد، اتهامات وی در دادگاه ««عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» عنوان شد.
hosein ronaghi ekhtarie

نظرات