سقوط اخلاق با مجازات کودک فقیر

رسانه ها  باز یک تراژدی جریحه دار غمگین انگیز را خبر دادند . این بار لگد مال کردن و سقوط انسانیت و اخلاق توسط یک پزشک

 
  بهنام ابراهيم زاده زندان رجايى شهر٢٢ آذر ماه ١٣٩٤
این بار خبردردناک و شکافتن بخیه های دوخته شده ی چانه های کودک ٤ ساله صدرا زاهدی پور در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر به جرم فقیر بودن و به جرم آنکه توان پرداخت هزینه بیمارستان را نداشته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باید همه ما را به شرمی آشکار سر به زیر کند باید لحظه ای سرهای خودمان را به پایین بیندازیم و سکوت کنیم و برای سقوط اخلاق و انسانیت به سوگ بنشینیم .

رفتار وحشیانه و غیر انسانی شرم آور پزشک بیمارستان اشرفی اصفهانی نشان از این دارد که مدتها اخلاق و انسانیت در جامعه سقوط کرده است و منشور حقوق بیمار و سوگند بقراط نوشته ای و حرفی بیهوده ای بیش نیست این رفتار یک نشان دیگر هم دارد ما در حال تبدیل شدن به موجوداتی هستیم که غیر از پول و سود هر چیز دیگری را از معنی افتاده است . 
این رفتار حمله ای است به انسانیت و جامعه  این اقدام عملی شنیع و کثیف با هیچ منطقی و دلیلی قابل توجیه نیست این ناجوانمردانه ترین اقداماتی است که گاه بیگاه در کشور توسط انسان های بی منطق صورت می گیرد این افراد مفاهیم ارزشمند و کرامت انسانی را زیر سوال میبرند .
اما در کنار این عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی و شنیع جادارد از گذشت و فداکاری آتشنشان گمنام کشورمان که پارسال جانش را بخاطر نجات جان یک دختر بچه کوچک گرفتار آتش کرد و بخشید . از آقای عطا کرمانی که یک تنه بیش از ٢٥ مدرسه و مسجد تدریسی ساخت از تقدیر و سپاس و هورا و کف و دست گریخت از خانم پروانه وثوق بانوی که فرشته ی نجات کودکان سرطانی ایران و مادر ترازا ایران مشهور شده است و عمرش را برای نجات بچه ها از این بیماری صرف کرد یا آقای مارک زاتر برگ موسس و مدیر فیسبوک که ٩٩ درصد از ثروت ٥ میلیاردد دلاری خود را به موسسه خیریه بخشید و یا مادر ترازا راهبه ی کاتولیکی که پا به فقیرترین مناطق هند گذاشت و عمر خود ر وقف و پرستاری از بیماران و تنگدستان نمود . ا
ما پزشک و کادر درمانی بیمارستان اشرفی اصفهانی سوگند بقراط را هم خورده بود بخاطر ٧٥٠ هزار تومان و پرداخت نکردن پول بخیه ها نگذشت و وجدان عمومی را جریحه دار کرد .
دولتمردان ایران باید در کنار افول سرمایه اجتماعی از قبیل اعتماد عمومی رضایتمندی و مشارکت جویی و گسترش رانت خوری و فساد و قانون گریزی از یکسو و بی عدالتی و انباشته سرمایه نزد افراد خاص که فاقد صلاحیت لازم هستند از واقعیت تلخ که از اخلاق و انسانیت در جامعه هم سخنی بگویند .

بهنام ابراهیم زاده وبلاگنویس و فعال حقوق کودکان آذرماه سا1394

نظرات