کمال شریفی؛ هشتمین سال زندان بدون مرخصی و ملاقات



کمال شریفی، روزنامه نگار و فعال سیاسی کرد در زندان میناب در شرایطی هشتمین سال زندان خود را می گذراند که از مرخصی محروم بوده و در تمام این سال ها تنها یک بار اجازه ملاقات با خانواده خود و آنهم پس از یک اعتصاب غذای طولانی مدت امکان ملاقات با پدر و مادر خود را پیدا کرده است.
.
کمال شریفی متولد ۱۳۵۲،  فعال سیاسی و روزنامه نگار که با رسانه های کردستان عراق هم همکاری داشته است در سال ۸۷ در شهر سقز دستگیر شد و بعد از محاکمه در دادگاه شعبه 1 دادگاه انقلاب سقز توسط قاضی شایق  به ۳۰ سال زندان  در تبعید و ممنوعیت از ملاقات  محکوم شده است.
 این فعال سیاسی کرد که برای اجرای حکم زندان و تبعید خود به زندان میناب در استان هرمزگان تبعید شده تاکنون بار‌ها درخواست اجرای اصل تفکیک جرایم و انتقالش به زندانی که جرایم سیاسی در آن به سر می‌برند، داشته ولی مسئولین نسبت به خواسته وی بی‌توجه بوده‌اند.
لازم به یادآوری است که وی در سالهای ۱۳۶۵ و ۱۳۶۷ نیز دوبار به اتهام‌های سیاسی بازداشت شده بود که بابت هردو پرونده، ۱ سال زندان و ۴۰ ضربه شلاق را تحمل کرده است.


این زندانی سیاسی بخاطر اعتصاب غذای طولانی و مکرر به مشکلات گوارشی معده و روده دچار شد و بهداری زندان نیز هیچ‌گونه اقدامی برای درمان وی صورت نداد.
Bildresultat för ‫عکس از کمال شریفی‬‎

نظرات