محروم از مرخصی و ملاقات با گذشت ۱۵ سال از دوران محکومیت عمر فقیه پور

عمر فقیه پور زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر با گذشت ۱۵ سال از دوران محکومیت همچنان از مرخصی و ملاقات حضوری با فرزندش محروم است این در حالی است که این زندانی سیاسی از مسئولین زندان تقاضای مرخصی با قید وثیقه را داشته است اما مسئولین با مرخصی او موافقت نمی کنند.
 
  به گفته خانواده  این زندانی سیاسی در طی یک سال گذشته سه بار درخواست مرخصی با قید وثیقه داشته است اما مسئولین به وی اعلام کرده‌اند تا زمانی که یک “کافر” باشد، از صدور حکم مرخصی برای او ممانعت به عمل خواهد آمد.
عمر فقیه پور دارای یک فرزند دختر است و در زمان بازداشت او فرزندش تنها سه سال داشته و از همان زمان تا کنون حتی یک بار هم موفق به دیدن پدرش نشده است.
فقیه پور پانزده سال پیش در یکی از مناطق مرزی کردستان همراه با خالد فریدونی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شده است وهم اینک هر دو پانزده سال را بدون مرخصی در زندان رجایی شهر سپری کرده‌اند. این زندانی سیاسی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی اپوزیسیون ایران، در دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شده بود و سپس در رای دادگاه تجدید نظر حکم وی با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافته است.
عمر فقیه پور پس بازداشت و صدور حکم در زندان‌های پیرانشهر، مهاباد و ارومیه نگهداری و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شده است. خانواده این زندانی سیاسی از تمامی مسئولان و نهادهای حقوق بشری خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به وضعیت زندانیان محروم از مرخصی و ملاقات شدند.

نظرات