هاشم زینالی: در زندان سپاه گفتند سرنوشت سعید را پی گیری نکن









پدر سعید زینالی با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد، هاشم زینالی روز گذشته ساعاتی بعد از آزادی به روز گفت که در بند ۲ الف سپاه زندانی بوده و از او خواسته اند سرنوشت فرزندش را که ۱۷ سال پیش بازداشت شده پی گیری نکند.
بازجویان بازداشتگاه سپاه به آقای زینالی گفته اند که خانواده او سپاه را زیر سوال برده و اگر به پی گیری ادامه دهند آنها را بازداشت خواهند کرد.
سعید زینالی ۲۳ تیرماه ۷۸ و تنها ۵ روز پس از واقعه کوی دانشگاه تهران، در منزل شخصی اش بازداشت شد. از آن تاریخ تاکنون، جز یک تماس تلفنی کوتاه، هیچ خبری از این فارغ التحصیل کامپیوتر دانشگاه تهران در دست نیست.
خانواده سعید زینالی طی ۱۶ سال گذشته از نهادهای مختلف پی گیر سرنوشت فرزندشان بوده اما تاکنون پاسخ درستی دریافت نکرده اند.
هاشم زینالی که روز شنبه، ۳۰ ابان ماه مقابل زندان اوین بازداشت شد او هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و اکرم نقابی، همسر او پیشتر به روز گفته بود که او را کتک زده اند. آقای زینالی خود توضیح می دهد: موقعی که مرا گرفتند بردند کلانتری ولنجک و بعد بردند اوین. موقعی که گرفتند من سوار نمی شدم با خشونت سوار کردند هول می دادند توی سرم می زدند می کشیدند توی صورتم زدند و دندان مصنوعی ام از دهانم افتاد زمین و بعد زیر چرخ ماشین شکست.
از او سوال می کنم که بقیه بازداشت شدگان را به بند ۸ منتقل کرده بودند شما کجا بودید و از شما چه می خواستند؟ می گوید: من بند ۲ الف سپاه در زندان اوین بودم و می گفتند پی گیری نکنید و دنبال سعید را نگیرید. می گفتند پی گیری نکن سپاه از پسرت خبری ندارد
می گفتند بگو سپاه نبرده. گفتم من بگویم سپاه نبرده کشته نشده و.. مردم چه می گویند؟ می گویند پسرت پسرت کجاست؟ می گویند پسرت آب شده رفته زیر زمین؟

نظرات