تشدید بیماری ریحانه حاج ابراهیم دباغ در اوین


بیماری کولیت روده ریحانه حاج ابراهیم دباغ، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین شدت گرفته و با وجود امکان اعزام وی به بیمارستان، بیمارستان از پذیرش وی امتناع می کند.
ریحانه حاج ابراهیم دباغ

، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیماری کولیت روده ریحانه حاج ابراهیم دباغ، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین شدت گرفته و بنا بر گزارش ها وی با درد شدید مواجه بوده و از خوردن غذا به صورت عادی ناتوان است. بنا بر همین گزارش در طی روزهای گذشته دو مرتبه از سوی خانواده برای پذیرش وی در بیمارستان وقت گرفته شده که هر دو بار و تنها چند روز پیش از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان، از سوی بیمارستان تماس گرفته شده و اعلام می شود که به دلیل مشکلات و نبودن دکتر زمان حضور این زندانی در بیمارستان به تعویق افتاده است.

گفتنی است گزارش ها حاکی از آن است که پزشکان برای درمان بیماری کولیت روده ایشان تنها خروج از زندان و مداوا در بیرون زندان را موثر دانسته اند.

لازم به ذکر است که پیشتر نیز خبرهایی مبنی بر دردهای عصبی این زندانی سیاسی از ناحیه کمر و پا منتشر شده بود.

ریحانه حاج ابراهیم دباغ در عاشورای سال ۸۸ دستگیر و در دادگاه بدوی به ریاست صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. حکم این زندانی سیاسی پس از آن در مرحله تجدیدنظر به ۱۵ سال زندان کاهش یافت.

نظرات