آفرین چیت ساز» بازداشت شد

«آفرین چیت ساز» بازداشت شد
 در ادامه موج بازداشت روزنامه‌نگاران نزدیک به دولت حسن روحانی، «آفرین چیت‌ساز» هنرمند و ستون نویس روزنامه ایران روز گذشته بازداشت شد.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از آمد‌نیوز، روز گذشته پنج روزنامه‌نگار توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. این افراد بر اساس اتهامات سپاه پاسداران «باند نفوذ آمریکا در مطبوعات کشور» را تشکیل داده‌اند.
از «عیسی سحرخیز» روزنامه‌نگار منتقد، «احسان مازندرانی» مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، و «آفرین چیت‌ساز هنرمند»، بازیگر و ستون نویس روزنامه ایران، به عنوان سه  تن از بازداشت شدگان نام برده شده است. تلاش برای به دست آوردن هویت دو بازداشتی دیگر هم‌چنان ادامه دارد.
خانم چیت ساز همسر سابق «علی دهکردی» بازیگر صاحب نام سینمای ایران است که خود نیز بازیگر بوده و طراحی لباس فیلم‌های مختلف را عهده‌دار بوده است. خانم چیت‌ساز پس از روی کار آمدن دولت تدبیروامید، اقدام به ستون نویسی در روزنامه ایران کرد. به دلیل علاقه این هنرمند به حوزه سیاست خارجی، موضوع یادداشت‌های وی اغلب در این حوزه بود، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ابتدا خط شایعه سازی را برای این هنرمند و روزنامه‌نگار در پیش گرفت و سپس سعی کرد برای پرونده سازی علیه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، به هر ترتیبی نسبتی میان وی و آقای ظریف برقرار کند که این پروژه همیشگی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، با ناکامی و شکست مواجه گردید.

خانم چیت ساز که به واسطه حرفه‌اش ارتباط نزدیکی با دولت «حسن روحانی»، «حسین فریدون» دستیار ارشد رئیس‌جمهور، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دارد، پیش از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، مدتی در پاریس بود و به کارهای هنری از جمله نقاشی، طراحی لباس و… اشتغال داشت.

بر اساس اطلاعات دریافتی، موج هجوم سپاه پاسداران به دولت حسن روحانی و بازداشت افراد مرتبط با این دولت، پس از توافق هسته‌ای با غرب، با هدف «ناکارآمد» نشان دادن دولت آقای روحانی و تحت تاثیر قرار دادن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صورت گرفته است. سپاه پاسداران قصد دارد با ایجاد «رعب و وحشت»، پروژه «ناکارآمدسازی» دولت حسن روحانی را پیش از انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ تکمیل کند.

هم‌چنین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که بیست تن از روزنامه‌نگاران فردا، چهارشنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۴، مصادف با روزی که «روز جهانی استکبار ستیزی» نام‌گذاری شده، با اتهام «تشکیل باند نفوذ آمریکا در مطبوعات کشور» توسط اطلاعات سپاه پاسداران به خیابان صابونچی احضار شده‌اند و قرار است هر کدام به صورت جداگانه توسط بازجویان این نهاد نظامی امنیتی، مورد تفتیش قرار گیرند.

نظرات