محرومیت از درمان اصغر قطان در زندان رجایی‌شهر کرج

با وجود وضعیت بد جسمی و سن زیاد زندانی سیاسی اصغر قطان، از درمان مناسب در زندان رجایی شهر کرج محروم است.
اصغرقطان2 
  اصغر قطان زندانی ۶۰ ساله که به گفته پزشکان نیاز به چندین عمل جراحی و رسیدگی مداوم پزشک دارد، همچنان با مصرف تعداد زیادی داروهای مسکن و بدون رسیدگی، در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.
یک منبع آگاه به وضعیت این زندانی می گوید: “پزشکی قانونی عدم تحمل کیفر ایشان را تایید کرده ولی مسئولین زندان آزادش نمی کنند، در حال حاضر روزی حدود ۳۰ قرص مسکن با توصیه پزشک مصرف می کند و به مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا، میگرن، مشکلات کبدی و طحال روبرو است و تا به حال چندین عمل جراحی با هزینه خودش انجام داده و قسمتی از معده و اثنی عشرش را برداشته و به شدت بیمار است و توانایی تحمل حبس را ندارد.”
اصغر قطان که سابقه چندین بار بازداشت را دارد، آخرین بار در نوزدهم دی ماه ۱۳۸۹ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۴۵ روز بازجویی در بند ۲۰۹ به دلیل بیماری و با توصیه پزشکان به قید وثیقه آزاد شد. وی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۵ سال زندان محکوم شد.
این زندانی ۶۰ ساله در سوم خرداد ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم احضار و به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاریخ یازده خرداد ماه ۱۳۹۳ به زندانی رجایی شهر کرج تبعید شد، وی هم اینک در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج مشغول گذراندن حبس است.

نظرات