حمید امینی کوهنورد سرشناس ایرانی از کشور خارج شد

حمید امینی کوهنورد سرشناس ایرانی از کشور خارج شد
حمید امینی، کوهنور سرشناس، فعال محیط زیست، فعال سیاسی و از مدافعان حقوق بشر به دلیل ناامنی و تهدیدهای مکرر سازمان حفاظت اطلاعات از ایران خارج شد.
حمید امینی متولد ۱۵ تیرماه ۱۳۵۷ در شهر اشنویه کوهنورد سرشناس، فعال محیط زیست، فعال سیاسی و از مدافعان حقوق بشر است. وی متاهل و دارای ۲ فرزند می‌باشد. حمید دوران آغازین  تحصیل خود را در اشنویه گذرانده و پس از ان راهی تهران شد و در رشته مهندسی برق قدرت به ادامه تحصیل پرداخت و به زبان‌های کردی، فارسی، ترکی و انگلیسی تسلط کامل دارد.
  او دوران خدمت سربازی خود را در بیمارستان ۵۲۳ ارتش ارومیه در سالهای ۷۷ تا ۷۸ سپری کرده است همچنین از سال ۸۶ تا قبل از خروجش از ایران را در شهر نقده گذارنده است.
امینی از کوهنوردان سرشناس ایرانی و عضو تیم کوهنوردی هیمالیای نقده بوده و در کنار ان به شغل و حرفه مدیریت و نظارت ساختمان سازی به صورت شخصی و خصوصی مشغول بوده است اما آنچه باعث خروج وی از ایران شد فعالیت‌های مستمر وی در زمینه سیاسی و حقوق بشر می‌باشد.
حمید عضو کومه له شورشگیری زحمه تکیشانی کوردستان ایران است وی طرفدار حزب کومه له است و از سال ١٣٨٠بصورت تشکیلات مخفی کمیته شهرستان نقده بعنوان هوادار و زیرعضوتشکیل کمیته به سرپرستی خود از سال ٨٨ در چارچوب وقالب و پوشش کوهنوردی به فعالیت سیاسی پرداخته و از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را از طریق ارتباط مستقیم با تشکیلات کو مه له ادامه داده است.
حمید امینی در ایران به مدت ۱۸ روز در بازداشتگاه موقت حفاظت اطلاعات شهر اشنویه مورد شکنجه و بازجویی های طولانی مدت این سازمان قرار گرفته و سپس با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد و تصمیم به ترک خاک ایران می‌گردد. خبری از مکان و وضعیت زندگی وی در خارج از ایران در دسترس نیست.

نظرات