اعمال فشار بی سابقه و غیر قانونی علیه یک عضو شورای فعالان ملی مذهبی در زندان

اعمال فشار بی سابقه و غیر قانونی علیه یک عضو شورای فعالان ملی مذهبی در زندان
خبرگزاری بام– به دنبال امتناع دکتر ناصر هاشمی از اعضای شورای فعالان ملی – مذهبی از انتقال به بیمارستان با دستنبد و لباس زندان، مقامات زندان اوین محدودیت های بی سابقه ای را علیه این زندانی وضع کرده اند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از سحام، این فعال ملی-مذهبی که از نوعی بیماری خطرناک خونی رنج می برد، به اتهام تاسیس شورای فعالان ملی-مذهبی در دادگاه بدوی به ۱۱ سال زندان محکوم شد و پس از تایید در دادگاه تجدید نظر در بند هفت زندان اوین محبوس شد.
حدود یک ماه قبل نیز این زندانی سیاسی به دنبال وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و تحت تزریق خون قرار گرفت. هاشمی باید به طور مرتب و ماهانه تحت کنترل خونی قرار داشته باشد ولی اجبار مقامات زندان به انتقال وی با لباس زندان و دستبند موجب امتناع وی از ادامه درمان شده است.
پس از نپذیرفتن درخواست این زندانی سیاسی که مطابق آیین نامه سازمان زندان ها و همچنین قانون جدید مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری ملزم به پوشیدن لباس زندان نیست ، هاشمی دست به اعتصاب هواخوری زد.
در پی این اقدام اعتراضی، مقامات زندان در اقدامی بی سابقه و غیر قانونی، استفاده وی از راهروها و کتابخانه زندان را نیز ممنوع کرده و تخت این زندانی سیاسی را گرفته و وی را کف خواب کردند.
ناصرهاشمی راد که فارغ التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاه های آمریکا و هند است از ابتدای سال ۱۳۹۰ در رابطه با عضویت در شورای فعالان ملی – مذهبی توسط بازجویان اطلاعات سپاه بار‌ها مورد بازجویی قرار گرفت و سر انجام حکم یازده سال حبس او از اواخر سال ۹۳ به اجرا در آمد .

نظرات