احتمال عدم اعزام تیم فوتسال زنان ایران به مسابقات جهانی گواتمالا

الهه عرب‌عامری، نایب‌رییس زنان فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید شرکت تیم ملی‌ فوتسال زنان در مسابقات جام‌جهانی کوچک در گواتمالا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که این کشور سفارت‌خانه‌ای در ایران ندارد و اعضای تیم ایران برای دریافت ویزای گواتمالا باید مدتی را در کشوری سوم مانند مکزیک اقامت کنند.
images 
  الهه عرب‌عامری در اینباره گفته که فدراسیون فوتبال به دلیل عدم همکاری گواتمالا برای ارایه تسهیلات صدور ویزا برای تیم فوتسال زنان ایران تا کنون برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی نکرده است. او مدعی شده که در صورت اعلام آمادگی ایران و عدم صدور ویزا از سوی گواتمالا، ایران «قطعا» با جریمه‌ای از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روبه‌رو خواهد شد.
خانم عرب‌عامری با اشاره به اجرای قانون احراز هویت از راه انگشت‌شماری توسط دولت گواتمالا برای صدور ویزای این کشور، افزوده: «ما باید با بیش از ۲۰ ورزشکار مدتی در کشور سومی مانند مکزیک اقامت کنیم تا موفق به اخذ این روادید شویم اما متاسفانه با وجود تامین اعتبارات مورد نیاز مطمئن نیستیم که بعد از یک سفر طولانی بتوانیم روادید گواتمالا را دریافت کنیم.»
ششمین دوره مسابقات تورنمنت جهانی فوتسال زنان، با حضور تیم‌های برتر پنج قاره‌ی جهان در روزهای دوم تا هشتم آذر ماه (۲۳ تا ۲۹ نوامبر) به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود و ایران به عنوان قهرمان آسیا، یکی از تیم‌هایی است که به این مسابقات دعوت شده است.
این تیم از روز یکشنبه (۳ آبان) دومین مرحله اردوی آماده‌سازی خود برای شرکت در این رقابت‌ها را آغاز کرده و قرار است در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ آبان-۲۶ و ۲۷ اکتبر) دو دیدار دوستانه با تیم فوتسال زنان روسیه انجام دهد.

نظرات