پاپ فرانسیس: هرگز نباید در جهان جنگ شود

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها با اشاره به سالگرد پایان جنگ دوم جهانی گفت: دیگر هرگز نباید در جهان جنگ شود و سلاح ها به خون بی گناهان آغشته شوند.
به گزارش «محبت نیوز»، پاپ در موعظه های روز چهارشنبه خود با اشاره به اینکه در مناطق مختلف جهان و حتی در خاوردور سالگرد پایان جنگ دوم جهانی برگزار می شود، اظهار داشت: ؛من بار دیگر دعایم را نزد پروردگار همگان تجدید می کنم تا جهان امروز به شفاعت مریم مقدس، دیگر درد و رنج هولناک و وحشتناک چنین فجایعی(جنگ) را تجربه نکند. ؛

به گفته خبرگزاری ایرنا، ‘خورخه ماریو برگوگلیو’ دویست و شصت و ششمین پاپ کلیسای کاتولیک افزود: این آرزوی دائمی ملت ها، بویژه آنهایی که قربانی جنگ های خونین، اقلیت ها و مسیحانی که تحت ستم هستند، است.

پاپ سپس به جنون تخریب اشاره و از تولید کنندگان تسلیحاتی به شدت انتقاد کرد و گفت: سلاح ها آغشته به خون بسیاری از بیگناهان هستند، امیدواریم تا این فریاد بی ریا که از قلب های ما و تمام زنان و مردان با حسن نیت بلند می شود، به خداوند صلح برسد.

در همین زمینه: پاپ فرانسیس: سلاح های هسته ای را تحریم کنید

رهبر مذهبی کاتولیک ها در اردیبهشت ماه گذشته نیز با تاکید بر اینکه قدرت های جهانی با صنعت مرگ آفرین جنگ و سود فروش تسلیحات زنده اند، از کشورهایی که با ساخت و فروش تسلیحات و جنگ آفرینی سود می برند، به شدت انتقاد کرد و گفت: بسیاری از قدرت ها با صنعت جنگ و تسلیحاتی زندگی می کنند و صلح نمی خواهند. آنها با جنگ بیشتر از صلح سود می کنند و این بسیار وخیم است.

پاپ صحبت از آنهایی کرد که به یکی علیه دیگری و به دیگری علیه اولی سلاح می فروشند و گفت: پشت جنگ ها همیشه یک صنعت سلاح سازی وجود دارد و این بسیار وخیم است.
وی اضافه کرد: برخی از قدرتمندان با کارخانه های اسلحه سازی زندگی می کنند و آن را به کشوری علیه کشور دیگر می فروشند. این صنعت مرگ است.

نظرات