بازداشت ندا مستقیمی در اداره گذرنامه

ندا مستقیمی از زندانیان سیاسی بازداشتی در کودتای انتخاباتی سال ۸۸ و فعالان حمایت از مادران پارک لاله پس از حضور در اداره گذرنامه بازداشت شد.
image2 
 ندا مستقیمی از زندانیان سیاسی سابق که به تازگی آزاد شده، یک‌شنبه ۲۹ شهریورماه سال‌جاری به هنگام حضور در اداره گذرنامه نیروی انتظامی برای مدت ۵ ساعت توسط مامورین امنیتی این اداره بازداشت و توسط سه مامور با دستبند به دادسرای شهید مقدس زندان اوین منتقل شد. این در حالی است که خانم مستقیمی بعد از بازجویی چند ساعته به دستور «نصیرپور» دادیار ناظر بر زندان اوین آزاد شد.
ندا مستقیمی در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد «امیرارشد تاجمیر» در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال حبس محکوم و با وثیقه ۱۰۰ میلیونی تا زمان اجرای حکم آزاد شد.
امیرارشد تاجمیر، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بود که روز عاشورای ۱۳۸۹ و در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ کشته شد.
طی روزهای گذشته فشارهای ماموران امنیتی بر فعالان سیاسی و مدنی افزایش یافته است. بنا بر اعتقاد کارشناسان و تحلیل‌گران مسائل سیاسی ایران، این احتمال می‌رود که پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران با غرب، فشارهای امنیتی بر مردم و سرکوب آن‌ها توسط نیروهای امنیتی افزایش یابد.
در ۵ روز گذشته در ایران بیش از ده تن از فعالان کارگری، دانشجویی و معلمان بازداشت شده اند و اخبار تایید نشده نیز از ادامه این بازداشت‌ها در روزهای آتی حکایت دارد.
در همین حال، منابع خبری در تهران گزارش داده اند که علاوه بر بازداشت فعالان دانشجویی و صنفی، طیف گسترده ای از فعالین سیاسی و قومیتی نیز به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی احضار شده اند. احضارهایی که با توجه به قطع ارتباط معمول میان آنها و دیگران، و تهدید به سکوت توسط ماموران، جزییات آن افشا نمی شود و گاه با غیرفعال شدن صفحات شخص در فیس بوک و شبکه های اجتماعی دیگر، نزدیکانش از احضار آنان خبر می شوند.

نظرات