حكم ٣٠ ماه زندان برای يك فعال مدنی كرد قطعی شد

 دادگاه تجديدنظر حكم ۳۰ ماه حبس تعزيری برای پيشوا صالح زاده، شهروند سردشتی را تأييد كرد.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از موکریان، شعبه ١٠ دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان غربی به رياست رضایی و مستشار خليل زاده، حكم ٣٠ ماه حبس تعزيری برای پیشوا صالح زاده، فعال مدنی كرد به اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام عليه امنيت كشور» را عينا تاييد كرد.
مردادماه ۱۳۹۴ شعبه دوم دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی محمدخواه حكم به دو سال و نيم زندان اين فعال سردشتی صادر كرده بود كه تجديدنظر استان بدون تقلیل حكم مذكور را تایید کرده است.
صالح زاده، عضو موسس و دبیر تشكل مدنی «تیروژ» سردشت و مدیر وب سایت خبری تحلیلی «شارونیوز»، ۶ اسفند ماه ١٣٩٣ به اتهام «اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور، عضویت در پژاک و فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی اداره اطلاعات مهاباد دستگیر شد.
وی با صدور قرار بازداشت توسط ظاهری بازپرس شعبه دوم دادسرای مهاباد،۵۰ روز را در سلول انفرادی سپری کرد و سپس با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شد.
گفته مي شود«پيشوا صالح زاده» به اتهام نقش داشتن در راه اندازی و شرکت در تجمع اعتراضی کوبانی در مهاباد و تجمع اعتراضی برای کودکان حادثه ديده شین آباد پیرانشهر و همچنین شرکت در کمپین پوشیدن لباس زنان در اعتراض به پوشاندن لباس زن بر تن متهم مریوانی، به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.

نظرات