بخشش زنی که ۲ بار تا یک قدمی مرگ رفت

زن جوان که به اتهام قتل همسر موقتش دو بار پای چوبه دار رفته بود، دیروز با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات یافت.
به گزارش جام جم، پنجم مرداد سال 91 زن جوانی با مراجعه به کلانتری 130 نازی آباد به مأموران اطلاع داد همسرش به نام اصغر 40 ساله پنج روز پیش از منزل خارج و از آن زمان به طرز مرموزی ناپدید شده است.
 
با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی، همسر مردگمشده به کارآگاهان گفت: در این چند روز زن ناشناسی چند بار با من تماس گرفت و ضمن اظهار نگرانی نسبت به سرنوشت همسرم، خود را به عنوان همسر دوم اصغر معرفی و ادعا کرد اصغر آخرین بار 31 تیر در حالی که وضعیت خوبی نداشته به منزل او مراجعه و درخواست کرده وی را به بیمارستان برساند.با توجه به اظهارات همسر اصغر درخصوص تماس های مکرر زن ناشناس، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با شناسایی هویت زن ناشناس به نام لیلا 38 ساله، 15 مرداد او را دستگیر کردند. زن جوان در بازجویی مدعی شد مدتی است به عقد موقت اصغر درآمده و از سرنوشت او خبری ندارد.
 
با اظهارات زن جوان، ماموران متوجه شدند لیلا با پسر 23 ساله ای به نام یعقوب رابطه دارد که بلافاصله او را شناسایی و دستگیر کردند.
متهم جوان در بازجویی با اعلام این که نقشی در قتل اصغر نداشته است، اعتراف کرد: من در یک طلا فروشی در یاغچی آباد کار می کنم و از یک سال قبل با لیلا در طلافروشی آشنا شدم. ساعت 5 صبح اول مرداد لیلا با من تماس گرفت و مدعی شد همسرش را کشته و از من کمک خواست. من هم به دیدنش رفتم و جسد را به کهریزک بردیم و در بیابان رها کردیم.در ادامه با بررسی اجساد کشف شده، خانواده اصغر جسد او را شناسایی کردند. لیلا هم به قتل اعتراف و صحنه جنایت را بازسازی کرد.
 
سرانجام زن جوان 23 اسفند سال 91 در شعبه 113 دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. لیلا با قبول اتهام قتل همسر موقتش گفت: از رفتار اصغرخسته شده بودم، به همین دلیل تصمیم به قتلش گرفتم. روز حادثه قرص برنج را خرد کرده و داخل کپسول ویتامین جاسازی کردم و به اصغر دادم. او با خوردن قرص ها حالش بد شد و ساعتی بعد جانش را از دست داد. بعد از قتل با کمک یعقوب جسد را به بیابان های کهریزک منتقل و رها کردیم. 10.5 میلیون تومان از پول های او را هم سرقت کردم.
 
با اظهارات قاتل 38 ساله قضات دادگاه او را به اتهام قتل همسر موقتش به قصاص و به اتهام سرقت به دو سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کردند که این حکم توسط شعبه سوم دیوان عالی کشور تائید شد.
 
مهر سال گذشته لیلا برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت که توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.
 
زن قاتل دو ماه بعد نیز پای چوبه دار رفت که این بار هم توانست مهلت بگیرد.سرانجام روز گذشته با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی، جلسه صلح و سازش با حضور قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی، مادر و فرزند مقتول و لیلا برگزار شد که تلاش ها برای جلب رضایت از اولیای دم به نتیجه رسید و خانواده اصغر با اعلام گذشت از قصاص لیلا، به او زندگی دوباره بخشیدند. مادر مقتول در جلسه دیروز اعلام کرد به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و به حرمت حضرت فاطمه زهرا از قصاص قاتل فرزندشان گذشت می کند.

نظرات