آخوند لاریجانی: حقوق بشر غربی را نمی پذیریم

 آخوند لاریجانی: حقوق بشر غربی را نمی پذیریم
به گزارش صدا و سیما، آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: کشورهای غربی حق ندارند نظام حقوق بشری خودشان را به جوامع دیگر تحمیل کنند ، این کار خلاف عقلانیت ، خلاف عدالت و خلاف حقوق بشر است .
آیت الله آملی لاریجانی گفت: چه معنی دارد کشورهای غربی مبانی فکری و حقوق بشری که خودشان ترسیم می کنند و ارزش هایی را که قبول دارند به تمام دنیا صادر و تحمیل کنند و اگر کسی آنها را نپذیرفت مورد هجمه و توبیخ قرار گیرد و حتی تحریم کنند.
وی افزود: از همه مهمتر این گزارش های مغرضانه است که علیه جمهوری اسلامی داشته اند و مجموعه ای از گزارش هایی که یا به مبانی دینی ما بر می گردد که ما با تمام جوامع اسلامی در آن مشترک هستیم یا گزارش های دروغی که از طیف های ضد انقلاب گرفتند و اینها آن ها را در گزارش های نوبه ای خود می آورند.
رئیس قوه قضائیه گفت : اکنون دروغ بودن این گزارش ها روشن شده ، خصوصا بر اساس برخی گزارش ها که رشوه های کلان در ساخت و پرداخت آن ها موثر بوده اند.

سخنان آخوند لاریجانی در مورد رشوه گرفتن احمد شهید، گزارشگر سازمان ملل در امور ایران در حالیست که به گزارش رادیو آلمان، ویکی‌لیکس در صفحه توییتر خود در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های داخلی ایران مبنی بر ارائه رشوه‌ای یک میلیون دلاری به احمد شهید از سوی مقامات سعودی٬ اعلام کرد که در هیچ‌یک از اسناد منتشر شده چنین موضوعی مطرح نشده است.

نظرات