علیرغم نقض حکم ملک محمد آبادیان خانواده ابلاغیه جدیدی برای تعیین وکیل دریافت کرده اند


بنیاد اکبر محمدی  ابلاغیه جدید برای تعیین وکیل ملک محمد آبادیان

شعبه ۱ دادگاه کیفری یک (ویژه اطفال و نوجوانان) استان سیستان و بلوچستان طی ابلاغیه ای از دو زندانی سیاسی بلوچ، ملک محمد ابادیان و فرزندش هادی آبادیان که پیشتر احکام اعدام آنها با اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از سوی دیوان عالی کشور نقض شده بود، خواسته که ظرف ده روز از دریافت ابلاغیه نسبت به «تعیین وکیل» اقدام نمایند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از کمپین فعالین بلوچ، این ابلاغیه که روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۹۴ توسط خانواده زندانیان دریافت شده است علت درخواست برای تعیین وکیل را (شکایت علیه شما دایر بر قتل مقتول جنگی زهی و کوهساری) عنوان کرده است این در حالی است که خانواده جنگی زهی و کوهساری پیشتر در نامه های محضری به دادگستری ، دادستانی و دیوان عالی کشور نامبردگان را قاتل ندانسته و در نامه خود قید کرده اند که «هیچ شکایتی» از بازداشت شدگان ندارند و از دادگستری تقاضای مختومه شدن و منع تعقیب پرونده آنها را داشته اند.
در نامه محضری خانواده جنگی زهی و کوهساری همچنین قید شده است که« (اولیاء) هر گونه شکایت و ادعای (بعدی) در این مورد نمودند از درجه اعتبار ساقط و در هیچ مرجعی مسموع نخواهد بود».
این ابلاغیه همچنین از سوی دادگاه کیفری ویژه اطفال و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان صادر شده است این در حالی است که هر دو متهم در هنگام بازداشت حد اقل بیش از ۲۰سال سن داشته اند و علت برگزاری این دادگاه در این شعبه دادگستری برای این دو متهم تا کنون مشخص نشده است.
آخرین جلسه دادگاه ملک محمد ابادیان ، هادی ابادیان مولوی نقشبندی و دیگر همراهانشان در تاریخ ۱۰-۰۹-۲۰۱۳ / ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ در شعبه ۶ دادگاه انقلاب زاهدان بوده است که پس از آن ۴ تن از افراد این پرونده منجمله ملک محمد ابادیان و دو فرزندش هادی و جابر آبادیان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق قتل مولوی جنگی زهی به اعدام محکوم شده و بقیه هم پرونده های ها به احکام سنگین حبس و تبعید محکوم شدند که این احکام صادر شده توسط دیوان عالی کشور پس از مدتی نقض شده و از آن پس مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک با قید وثیقه به ارزش ۵ میلیارد تومان آزاد و قول آزادی بقیه همراهان پرونده نیز به آنها داده شد.
تاکنون علت ابلاغیه برای برگزاری مجدد دادگاه علیرغم عدم شکایت اولیاء دم و با وجود نامه های محضری نسبت به درخواست مختومه نمودن پرونده و همچنین لغو پیشین احکام صادر شده در ابهام قرار دارد.
لازم به یادآوری است که مولوی مصطفی جنگی زهی امام جمعه مسجد خضرا شهر راسک شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان و فرمانده پایگاه بسیج حاجی آباد راسک بود که در دی ماه سال ۱۳۹۰ در راه چابهار-سرباز به همراه یک تن دیگر به نام کوهساری توسط دو متور سوار ناشناس به قتل رسید.

نظرات