چرا مسیح اینگونه سخن می گوید؟«راه منم، راستی من، زندگی منم، هیچکس نمی تواند به خدا برسد مگر بوسیله من.»

آیا تابحال به این آیه در کتاب مقدس دقت کرده اید؟ آیا کسی بغیر از مسیح این گونه سخن گفته است و توانسته است آنرا ثابت کند؟ « هیچکس نمی تواند به خدا برسد مگر بوسیله من!» خبر خوش انجیل چیست؟ آیا این آیه می تواند کمکی به ما بکند؟

ما به عنوان انسانهای خطاکار یا گناه کار، مهم نیست چه گناهی! «همه گناه کرده اند لیکن یکی هم نی!»  راهی برای رسیدن به خدای پاک و بی گناه داریم؟

روی سخن من با کسانی نیست که فکر می کنند گناهی مرتکب نشده اند یا تمامی قوانین شریعتی را که به آن ایمان دارد انجام داده اند، و هیچ خطایی از آنها سر نزده است!

من با کسانی می خواهم صحبت کنم که همه درها را به روی خود بسته می بینند و گناه خود را شناخته اند و فکر می کنند راه نجاتی نیست!

مسیح گفت: بیمارانند که به طبیب نیاز دارند، نه تندرستان، من برای دعوت پارسایان نیامده ام، بلکه آمده ام تا گناکاران را به توبه دعوت کنم. لوقا ۳۱: ۵

چرا مسیح تنها راه است؟ جواب شاید برای من بسیار ساده اما برای شما بسیار دشوار باشد، چون او فدیه گناهان ما شد، مسیح بر روی صلیب با مرگ خود و قربانی کردن خود باعث شد تا گناهان ما نزد خدا پاک شمرده شود، او تمامی خطایای ما را به جان خرید و گناهان گذشته حال و آینده ما با ایمان به او پاک شد.

وقتی در بیابان مارها به قوم اسرائیل حمله کردند خدا به موسی گفت ماری مفرقی درست کن و آن را برافشان تا هر مارگزیده ای به آن نگاه کند از زهر مار نجات یابد. مسیح در یوحنا ۳: ۱۴ گفت: «همانگونه که موسی آن مار را در بیابان برافراشت، پسر انسان نیز باید برافراشته شود تا هر که به او ایمان آورد، حیات جاویدان  داشته باشد.» اگر قوم اسرائیل با رد مار مفرقی از زهر مار می مردند ما نیز با رد مسیح در گناه خود خواهیم مرد!  با نجات ما از گناه ما برای همیشه فرزندان خدا هستیم!

اما خدا چه شهادتی داده است؟ شهادت خدا این است که او به ما حیات و زندگی جاوید عطا کرد و این حیات در فرزند او عیسی مسیح است، پس روشن است که هر کس مسیح را دارد به این حیات نیز دسترسی دارد اما هر که مسیح را ندارد از این حیات بی بهره خواهد ماند.

کتاب مقدس اطمینان می دهد که با پذیرفتن مسیح به زندگیمان ما اکنون فرزندان روحانی خدا شده ایم و این رابطه مانند رابطه پدر و فرزند است که هیچگاه قطع نمی شود. و حال با ایمان به مسیح ما با خدا در آشتی و صلح هستیم!

رومیان ۵: ۱ « پس چون بوسیله ایمان به عیسی مسیح در نظر خدا پاک و بی گناه محسوب شده ایم از رابطه مسالمت آمیز  با خدا بهره مند هستیم و این رابطه زمانی ایجاد شد که خداوند ما عیسی مسیح جانش را روی صلیب در راه ما فدا کرد»

آیا هنوز به آن مسیح برافراشته شده بر صلیب که به خاطر گناهان ما مرد شک دارید، تنها با ایمان به او می توانید از گناهانتان نجات پیدا کنید، با رد او از زهر مار خواهید مرد! تصمیم با شماست!!

یوحنا ۳: ۱۶ « زیرا خدا جهان را آنقدر محبت کرد که پسر یگانۀ خود را داد تا هر‌که به او ایمان آوَرَد هلاک نگردد، بلکه حیات جاویدان یابد»


نظرات