‏ممانعت‬ ازاعزام‬ ‫نرگس محمدی‬ دوباره پس از ‫‏وخیم شدن‬ حالش به بیمارستان توسط ‫قوه_قضائیه‬




 قوه قضاییه جمهوری اسلامی از اعزام نرگس محمدی، ‫زندانی_سیاسی‬، به بیمارستان علیرغم تاکید ‫‏پزشکان‬ برای بستری شدن جهت درمان او جلوگیری میکند.
بنابر گزارش ‫‏کمیته_مبارزه_برای_آزادی_زندانیان_سیاسی‬ ، به گفته آقای ‏رحمانی‬ همسر نرگس محمدی که هم اکنون ساکن فرانسه است، در ساعت‌های آغازین روز یک‌شنبه ۱۱ مرداد حال خانم محمدی به هم خورده و دچار حمله‌ ‫‏فلج_عضلانی‬ شده بود. در نتیجه او توسط ماموران زندان‬ به بیمارستان طالقانی تهران برده شده و پس از هشت ساعت و انجام اقدامات اولیه او را به زندان برگرداندند. این در حالی است که به گفته رحمانی، پزشکان تاکید کرده‌اند این زندانی سیاسی باید توسط ‫‏پزشک_متخصص‬ معاینه شود.
خانم محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است.
پزشک‌های متخصص در خصوص دو بیماری ‫‏آمبولی_ریه‬ و فلج عضلانی معتقد هستند که این بیماری‌ها در فضای زندان تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌تواند به ‏معلول‬ شدن بیمار بیانجامد.
دو هفته قبل نیز خانواده خانم محمدی در پی تشدید بیماری این فعال مدنی زندانی، با موافقت دادستانی تهران برای روز سه‌شنبه، ششم مرداد ماه ۱۳۹۴ از پزشک متخصص مغز و اعصاب وقت گرفته بودند که بنا بر دلایل نامشخص، مقام‌های مسئول در قوه قضاییه از اعزام خانم محمدی به نزد پزشک متخصص امتناع کردند.
تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی پیش از این طی مصاحبه هائی اظهار داشته مجازات نرگس، مرگ تدریجی یا معدوم سازی نیست، تحمل کیفر است و اگر چه ما به آن هم اعتراض داریم اما باید در یک شرایطی باشد که به مرگ شخص منجر نشود قوه قضاییه و ‏نهادهای_امنیتی‬ ‫مسئول_جان‬ نرگس محمدی هستند.
او گفته بود که مقام‌های مسئول در نهادهای امنیتی و قوه قضاییه، پرونده بیماری همسرش را به شکل ‫‏انحصاری‬ در اختیار داشته و می‌دانند که بیماری او در چه شرایطی تشدید و خطرناک می‌شود.

نظرات