روش داعش برای به دام انداختن همجنسگرایان در خاورمیانه

رییس یکی از سازمانهای حمایت از حقوق همجنسگرایان روز دوشنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۵ در سازمان ملل اعلام کرد،داعش برای به دام انداختن و اعدام همجنسگرایان در عراق و سوریه از فیسبوک استفاده میکند و تقریبا تمام کسانی را که در این مناطق به اتهام لواط اعدام کرده اند از این طریق به دام انداخته اند.
isis-execution-of-homosexuals
عکسی از پرتاب کردن مردی از ساختمان به اتهام لواط توسط اعضای داعش
به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری صدای مسیحیان ایران (Vocir) به نقل از پایگاه خبری کریستین تودی در طول برگزاری یک جلسه در شورای امنیت سازمان ملل که روز دوشنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۵ برگزار شد خانم جسیکا استرن، مدیر اجرایی کمیسیون  بین المللی حقوق همجنسگرایان (IGLHRC)، گفت:تا کنون این گروه تروریستی در سوریه و عراق حدود ۳۰ مرد را به اتهام لواط و اینکه بنظر میرسیده است همجنسگرا هستند اعدام کرده است.البته این تعداد چیزی هست که این گروه تروریستی اعلام کرده اند و احتمال دارد که حداقل تعدادی باشد که ما در جریان هستیم.

خانم استرن همچنین عنوان کرد که داعش مدعی شده است این تعداد را از طریق  سنگسار، تیرباران ، گردن زدن، و باپرتاب  از ساختمان های بلند اعدام کرده است.

در این راستا  صبحی نحاس یک پناهجوی همجنسگرای اهل سوریه گفت: آغاز آزار و اذیت همجنسگرایان قبل از حضور این گروه تروریستی در سوریه میباشد، همچنین وی به این نکته اشاره کرد که پیش از آغاز درگیری های سوریه  در سال ۲۰۱۱ دولت بشار اسد   کمپینی را جهت محکوم کردن همجنسگرایان به راه انداخته بودند،که پس از آن هر کجا که همجنسگرایان حضور داشتند مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار میگرفتند.

همچنین نحاس گفت:در سال ۲۰۱۲  که شهر ادلب سوریه به کنترل نیروهای  القاعده و گروه مرتبط با آن  جبهه النصره افتاد ، شبه نظامیان هشدار دادند  که آنها میخواهند  شهر را از لواط و همجنسگرایی پاک کنند که  همجنس گرایان پس از آن دستگیر و اعدام شدند،ولی پس از حضور داعش در مناطق سوریه و عراق وضعیت همنجسگرایان خیلی بد تر از گذشته شد.

نحاس گفت: در اعدام، صدها نفر از مردم شهررا جمع میکردند  از جمله کودکان،و آنها را تشویق به شادی کردن همانند  مراسم  عروسی میکردند، حتی اگر یک قربانی پس از پرتاب از  ساختمان کشته نمیشد ، مردم شهر او را سنگسار. میکردند شاید اگر منهم آنجا میبودم سرنوشتم همین میشد.

داعش در جنایتی  یک مرد  را به اتهام لواط از بالای یک ساختمان به پایین پرتاب کرد.

نحاس موفق به فرار به لبنان شد و سپس به  ترکیه و در نهایت به آمریکا رسید.

عدنان، یک همجنسگرای عراقی، گفت که او از خشونت تحت نیروهای امنیتی عراق رنج می برد حتی قبل ازحضور داعش عدنان گفت  که شبه نظامیان گروه تروریستی داعش به صورت حرفه ای به ردیابی افراد همجنسگرا میپردازند.

آنها تک به تک همجنسگرایان را شکار میکنند هنگامی که یکی از آنها را دستگیر میکنند از طریق تلفن فرد و تماس ها و دوستان در فیس بوک دیگران را هم به دام میندازند ،دقیقا همانند بازی دومینو همه را ردیابی و بازداشت میکنند.

نظرات