دستگیری ۱۴ نفر در اسپانیا و مراکش به اتهام همکاری با دولت اسلامی داعش

اسپانیا و مراکش در یک عملیات مشترک ۱۴ نفر را به ظن داشتن رابطه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بازداشت کردند. این دستگیری ها در حومه مادرید و در شهرهای مختلف مراکش صورت گرفته است.
iraq-373384 
  بازداشت شدگان متهم هستند که در یک شبکه اعزام پیکارجو به مناطق تحت کنترل گروه موسوم به دولت اسلامی در سوریه و عراق عضو بوده اند.
در روز جمعه یک مراکشی که سال ها در اسپانیا زندگی کرده بود پس از خنثی شدن حمله ای در یک قطار سریع السیر در فرانسه دستگیر شد.
ایوب خزانی ۲۵ ساله که زاده شهر تطوان در شمال مراکش است، سال ۲۰۰۷ به اسپانیا آمد و قبل از آن که به فرانسه برود به مدت هفت سال در شهرهای مادرید و الگسیراز زندگی می کرد.
مقامات مظنون بودند که او با اسلام گرایان افراطی ارتباط دارد و در اسپانیا نام او در فهرست افراد “بالقوه خطرناک” قرار گرفته بود. مقامات اسپانیایی در فوریه سال ۲۰۱۴ این موضوع را به همتایان فرانسوی خود اطلاع داده بودند.
شبکه رادیویی اسپانیایی کادنا سیر روز دوشنبه از قول منابعی در نیروی مبارزه با تروریسم اسپانیا گفت که حدود ۸۰۰ نفر با عقاید اسلامی افراطی از سوریه و عراق به اروپا باز گشته اند و آماده حمله هستند.
دستگیری های اخیر در منطقه سان مارتین دلاوگا در مادرید و در شهرهای فاس، دارالبیضاء (کازابلانکا)، ناظور، حسیمه و دریوش مراکش انجام شد.
وزارت کشور اسپانیایی بدون ارائه جزئیات خاص گفت که این عملیات ادامه دارد.
هر دو کشور اسپانیا و مراکش در سال های اخیر ده ها تن را به ظن وابستگی به اسلامگرایان تندرو دستگیر کرده اند.

نظرات