نسرین ستوده به دادسرای اوین احضار شد


Nasrin-sotoudeh-saham-news 
نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد.
به گزارش «سحام»، نسرین ستوده طی نامه‌ای که در آن علت حضورش، «اتهامات مندرج در پرونده» ذکر شده، به شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیتی اوین احضار شده است. این احضاریه روز یک‌شنبه ۲۵ مردادماه سال‌جاری برای خانم ستوده ارسال شده است.
نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از حقوق کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانیِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را بر عهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» شد.
وی وکالت فعالان اجتماعی و فعالان سیاسی زیادی مانند شیرین عبادی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند و نیز فعالان جنبش زنان ایران مانند رویا طلوعی، فرناز سیفی، منصوره شجاعی، طلعت تقی‌نیا، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، خدیجه مقدم، علی اکبر خسرو شاهی، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، هومن فخار، راحله عسگری زاده، نسیم خسروی، محبوبه حسین‌زاده، امیر یعقوبعلی، دلارام علی، مارال فرخی، ناهید جعفری و سمیه فرید را برعهده داشته است.
در احضاریه خانم ستوده درج شده که وی می‌تواند در زمان حضور در دادگاه «یک‌ وکیل» به همراه خود داشته باشد، اما خانم ستوده به جهت مخاطراتی که وکلای پرونده‌های سیاسی در ایران با آن مواجه‌اند، قصد دارد به تنهایی از پرونده خود دفاع کند.
خانم ستوده به دوستانی که بابت احضارش نگران شده‌اند اعلام کرده که «ناراحت نباشید، من وکیل‌ام و می‌دانم چگونه از خودم دفاع کنم!»
نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ تا ۲۷ شهریور۱۳۹۲ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، در زندان اوین به سر برد و پس از آزادی، بنابر دستور دادگاه انتظامی وکلا، پروانه وکالت وی از مهر۱۳۹۳، به مدت ۳ سال، ابطال گردید که این حکم به جهت اعتراض مدنی مصرانه خانم ستوده در برابر کانون وکلای دادگستری مرکز، از ۳ سال به ۹ ماه کاهش پیدا کرده است.

نظرات