تکواندو؛ کیمیا علیزاده مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ روسیه را کسب کرد

کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی با پیروزی بر جید جونز در فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم جایزه بزرگ ۲۰۱۵ روسیه، مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کرد.
نماینده ایران در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم زنان، در اولین دور این رقابت‌ها مقابل یون وی هوانگ از چین تایپه قرار گرفت، این تکواندوکار در مسابقات جهانی گوانگجو به مدال نقره دست پیدا کرد بود.
کیمیا علیزاده در این مبارزه موفق شد حریف خود را با نتیجه ۱۲ بر صفر شکست دهد و به مرحله دوم راه یافت. او در این مرحله مقابل ریچل بوت از بریتانیا قرار گرفت و او را هم با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشت.
تکواندوکار تیم ملی زنان ایران در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جیوم لیم، تکواندوکار کره‌جنوبی و قهرمان مسابقات جهانی چلیابینسک روسیه قرار گرفت.
او در یک مبارزه سخت در نهایت موفق شد با نتیجه ۲۲ بر ۱۰ حریف خود را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
خانم علیزاده در مرحله نیمه نهایی با پیروزی بر مارتینا زوبسیک از کرواسی با نتیجه ۸ بر ۴ به فینال مسابقات راه یافت.
او در فینال این وزن مقابل جید جونز از بریتانیا قرار گرفت، جید جونز دارنده مدال طلای المپیک لندن و بهترین تکواندوکار زنان در سال ۲۰۱۴ است.
نماینده ایران در یک مبارزه نزدیک در راند طلایی موفق شد با شکست دادن حریف خود قهرمان رقابت‌های جایزه بزرگ مسکو شود. کیمیا علیزاده با قهرمانی در این رقابت‌ها ۴۰ امتیاز برای کسب سهمیه المپیک ریو دریافت کرد.
فرزان عاشورزاده، تکواندوکار ۱۸ ساله تیم ملی ایران هم موفق شد در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم مردان با شکست دادن حریفان خود مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.
مسعود حجی‌زواره، دیگر نماینده ایران با مسابقه فینال وزن منهای ۸۰ کیلوگرم مقابل استیون لوپز از آمریکا و پرافتخارترین تکواندو کار جهان قرار گرفت و در راند طلایی شکست خورد و مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کرد.
مسابقات جایزه بزرگ مسکو با حضور ۲۴۵ ورزشکار در ۴ وزن از روز جمعه در این شهر آغاز شده و روز یکشنبه به پایان رسید.
تکواندوکارانی که در این رقابت‌ها موفق به مدال طلا شدند، ۴۰ امتیاز، دارندگان مدال نقره ۲۴ امتیاز و ورزشکارانی که موفق به کسب مدال نقره شدند ۱۴.۴ امتیاز کسب کرده‌اند. ورزشکاران این رشته بر اساس امتیازهایی که در مسابقات جایزه بزرگ کسب می‌کنند سهمیه شرکت در المپیک ریو را به دست خواهند آورد.

نظرات