فشار اطلاعات بر پدر یک فعال فرهنگی جهت بازگرداندن فرزندش به ایران!

  به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از یک منبع مطلع، حبیب‌الله گلکار پدر یک فعال فرهنگی، چند روز پیش از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج مبنی بر همکاری با آنها جهت بازگرداندن فرزندش در خارج از ایران احضار شده است.
اداره‌ اطلاعات سنندج حبیب‌الله گلکار مبنی بر همکاری با آنها جهت بازگرداندن فرزندش در خارج از ایران احضار کرد
یکی از بستگان نزدیک خانواده‌ی گلکار به خبرنگار کُردپا اعلام کرده است که حبیب‌الله در پی این احضارها و به صورت مشخص در آخرین مورد پس از برخورد فیزیکی و فشار و توهین بازجویان اداره‌ی اطلاعات، دچار وخامت روحی شده و به بیمارستان منتقل شده است.
حبیب‌الله گلکار دارای عارضه‌ی قلبی و طی چند سال گذشته به دلیل احضارهای پی در پی و فشارهای روحی و روانی از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج، وضعیت جسمانی وی روبه وخامت گراییده است.
این شهروند کُرد پیشتر و در ٢ مورد دیگر نیز دچار سکته قلبی شده است.
شورش گلکار روزنامه نگار و فرزند این شهروند سنندجی، چند سال پیش پس از یک دوره محکومیت قضایی منجر به حبس و فشارهای امنیتی ناچار به ترک ایران شده است.
سال گذشته کتاب‌های ترجمه شده توسط این فعال فرهنگی در کتابفروشی‌های کردستان ایران ممنوع گردیده بود
دستگاه‌های قضایی و امنیتی حکومت، پیشتر نیز منزل مسکونی حبیب‌الله گلکار را که جهت آزادی فرزندش به صورت وثیقه موقت در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شده بود را مصادره کرده‌اند.
این منزل مسکونی تنها در قبال یک پرونده خروج از مرز توسط دستگاه قضایی مصادره شده است.
خانواه گلکار به دلیل اینکه تنها سر پناه خود را از دست ندهند، به ناچار معادل وثیقه ٥٠ ملیون تومان را پس از دریافت وام از بانک به دستگاه قضایی پرداخت کردند.

نظرات