ربوده شدن فعال کارگری و حقوق کودک میلاد درویش

از ساعت دوازده شب روز ٣١ مرداد ماه ميلاد درويش فعال كارگري وحقوق كودك و عضو افتخاري كانون صنفي معلمان ايران و عضو كميته هاي دفاع از حقوق بشر در ايران و يكي از شاگردان نزديك دكتر پرويز شهرياري استاد رياضي و كارگر روشنفكر را ، اطلاعاتي ها با حمله به خانه پدري اش كه در آنجا زندگي مي كند ، ربوده اند . تمام لوازم شخصي و كاري او را دزديده اند همچنين او را به محل كارش برده اند و لوازم كارش را نيز دزديده اند . آنها خانواده ميلاد را تهديد كرده اند كه اطلاع رساني نكنند وگرنه انها را هم زنداني خواهند كرد . او را به بند ٢٠٩ برده وهم اكنون زير شديد ترين فشار هاست . ميلاد درويش فيلمي از خلاصه زندگي دكتر پرويز شهرياري استاد رياضي و زنداني سياسي دو نظام ساخته است كه مورد توجه بسياری در محافل هنري و اجتماعي شد . او هنرمندي فيلمساز است و با بخش فرهنگي كانون صنفي فرهنگيان كار مي كرد و با اسماعيل عبدي روابط دوستانه محكمي دارند ! به علت تلاش هايش براي كانون صنفي معلمان و به دليل انكه براي كودكان محروم كار تدريس مي كند مي كند او را به عضويت افتخاري كانون صنفي معلمان ايران در آوردند . او همچنين يك كارگر فعال سنديكاليست است . او باسنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران از زماني كه من ميدانم و همچنين سنديكاي كارگران فلز كار مكانيك همكاري داشته است . همچنين او تلاش بسياري براي كمك به مدارس عشايري داشته است . او يك انسان تمام معنا است كه ده ها كودك فقير كار وخيابان در مناطق مختلف شاگرد او بوده اند و بسياري از فعالان حقوق كودكان و فعالانً محيط زيست به خوبي او را مي شناسند . او گياه خوار است و از لحظه دستگيري دست به اعتصاب غذا زده است .دوستاني كه در بند ٢٠٩ هستند خبر دادند كه او استوار بر سر پيمانش با كارگران معلمان و كودكان محروم كار و خيابان ايستاده است .مسؤوليت حفظ جان اين انسان زحمتكش به عهده حكومت ولايت فقيه است و از هم اكنون گزارش دستگيري او و ترساندن خانواده اش براي همه نهادهاي كارگري و حقوق بشري ارسال شده است و اخبار بيشتر در باره اين انسان طراز نوين و فداكار منتشر خواهد شد!
میلاد درویش مستند ساز، عضو بنیاد محیط زیستی حرمت حیات و عضو افتخاری کانون صنفی معلمان پس از گذراندن ۱۰ روز بازداشت آزاد شد.
لازم به ذکر است که آقای درویش در ۱۰ اسفند ۹۳ در تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود.این فعال اجتماعی پس از دستگیری به پلیس امنیت و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و در ادامه ی بازداشت، پس از گذشت سه روز به بند دو الف زندان اوین برده شد.
این عضو افتخاری کانون صنفی معلمان پس از گذشت ده روز بازداشت با کفالت پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.


نظرات