اعتصاب غذای حسین رفیعی و نامساعد بودن وضعیت جسمی او در زندان


دکتر حسین رفیعی در حالی در اعتصاب غذا و دارو  به سر می برد که وضعیت جسمی وی نگران کننده گزارش شده است.
ladda ned (3) آنا رفیعی دختر دکتر “حسین رفیعی” عضو شورای فعالان ملی- مذهبی، ضمن اشاره به تداوم اعتصاب غذای پدرش تاکید کرد: “پدرم  بعد از گذشت چهار روزهمچنان در بازداشتگاه دادسرای اوین هست”.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا  علت بازداشت پدرش مشخص شده می گوید: “هنوز نه به او و نه به خانواده علت بازداشت را اعلام نکرده اند، او برای اعتراض به مشخص نبودن علت بازداشتش و بلاتکلیف بودن در بازداشتگاه در اعتصاب غذا و دارو هست”.
آنا رفیعی که در نامه ای به رئیس جمهور از بازداشت پدرش انتقاد کرده بود، از شرایط بد اعتصاب غذای این فعال ملی- مذهبی، می گوید و تاکید می کند: “پدرم  در این چهار روز تنها آب نوشیده که متاسفانه این اعتصاب در صورت تداوم  بسیار نگران کننده خواهد بود “.
وی با اشاره به بیماری پدرش نسبت به عواقب منفی اعتصاب غذای او هشدار می دهد و می گوید: “پدرم به صورت روزانه قرص هایی برای قلب، فشار ،تیروئید و آلرژی مصرف می کند که قطع هر کدام می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد، در ضمن ایشان سابقه زخم معده و خونریزی معده داشتند که این اعتصاب غدا برای او  بسیار خطرناک است.”.
آنا رفیعی، ادامه می دهد: “مادرم از او خواسته که برای حفظ سلامتی اعتصابش را پایان دهد و یا حداقل داروهایش را مصرف کند اما او گفته تا مشخص نشدن وضعیتش و اینکه چرا او را بازداشت کرده اند، همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهد.”.
همچنین فرزند این فعال سیاسی در نامه ای به پدرش از او خواسته اعتصاب غذایش را بشکند،  فرزند رفیعی در این نامه ضمن درخواست از پدرش برای شکستن اعتصاب غذا آورده است: “شاید نه به خاطر تو که به خاطر خودم می نویسم، به خاطر کودکی و جوانی از دست رفته ام که با اندوه و غم همراه شد، به خاطر امیدها و آرزوهای برباد رفته ام، به خاطر احساسات سرکوب شده ام، به خاطر تلاش هایم که در همه این سالها بی ثمر شدند، می نویسم.”.
آنا رفیعی در این نامه از پدرش خواسته است برای حفظ جانش اعتصابش را بشکند: “بابا جان آتش می گیرم وقتی می خواهم از لحظه خداحافظی در فرودگاه بنویسم، همان روز که من بودم و تو و مادر، همه بغض ها را فرو خوردیم با درد، رفتم با کوله باری از غم و درد،  رفتم، به کجا، نمی دانم، رفتم به غربت، آی بابا جانم این اعتصاب لعنتی را بشکن و سالم بمان که دیگر نمی توانم از لحظه ای که تو نباشی بنویسم، به خداوندی خدا قسم خاکستر می شوم”.
حسین رفیعی، عضو شورای فعالان ملی- مذهبی که اخیرا از سوی قاضی صلواتی شش سال حکم زندان و دو سال محرومیت از فعالیت های حزبی و رسانه ای دریافت کرده، روز سه شنبه هفته پیش در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
این استاد دانشگاه در حالی بازداشت شده است که هنوز به حکم صادر شده علیه وی در دادگاه تجدید نظر رسیدگی نشده است، حکم پیشین دکتر رفیعی نیز که به بازداشت دسته جمعی نیروهای ملی- مذهبی در سال ۷۹ مربوط است طبق قانون مشمول مرور زمان شده و قابل اجرا نیست.
دکتر رفیعی، از همان ابتدا اعلام کرده بود به علت اینکه مشخص نیست علت بازداشتش چیست، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

نظرات