رد شدن به محتوای اصلی

درخواست انجمن قلم دانمارک برای آزادی نرگس محمدی



درخواست انجمن قلم دانمارک برای آزادی نرگس محمدی
 انجمن قلم دانمارک در نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، نسبت به سلامتی و امنیت حقوقی نرگس محمدی، عضو افتخاری خود، ابراز نگرانی کرد.
 به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن قلم دانمارک در نامه خودآزادی فوری و بدون قید و شرط نرگس محمدی را خواستار شده است.
متن کامل نامه انجمن قلم دانمارک به سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک به شرح زیر است:
سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در دانمارک،
جناب آقای حمید بیات،
همانگونه که مستحضرید، خانم نرگس محمدی، روزنامه نگار، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران و عضو افتخاری انجمن قلم دانمارک؛ روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ دستگیر و روانه زندان گردیده‌است. بدینوسیله انجمن قلم دانمارک (بخشی از انجمن جهانی قلم) نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت وخیم و نامناسب خانم نرگس محمدی در زندان را اعلام می‌دارد. انجمن قلم دانمارک همچنین بازداشت خانم محمدی را خلاف ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی وسیاسی می‌داند، که جمهوری اسلامی ایران نیزازامضا کنندگان آن می‌‌باشد.
جناب آقای سفیر،
تمام اعتراضات خانم نرگس محمدی به شکل مدنی، صلح آمیز و به دور از هرگونه خشنونت و خرابکاری بوده است. اعتراضات قانونی خانم محمدی همگی‌ مطابق با همان حق و حقوقی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی آنها را برای شهروندان ایرانی محفوظ دانسته است. لذا ما این بازداشت را بسیار ناعادلانه و غیرموجهه دانسته و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط ایشان می‌باشیم.
جناب آقای حمید بیات،
خانم محمدی بعلت بیماری‌های عدیده‌ خود (فلج عضلانی وسایراختلالات عصبی) روزانه پنج گونه دارو مصرف می‌نمودند، که در ۱۳ روز نخست بازداشتشان از مصرف این داروها محروم بودند، زیرا مسئولین بازداشتگاه این داروها را مصادره و از ورود آنها به زندان جلوگیری کرده بودند. عملی بس غیرانسانی که در نهایت می‌توانست به مرگ این فعال نامی‌ حقوق بشر بیانجامد. امکان دسترسی‌ از این دارو‌ها نخست پس از یک اعتصاب خشک برای ایشان میسر می‌گردد.
سفیرمحترم، جناب آقای حمید بیات،
انجمن قلم دانمارک از شما تقاضا دارد که مراتب نگرانی ما بابت بازداشت و وضعیت وخیم خانم نرگس محمدی را به عرض دیگر مسئولین محترم در سایر نهادهای قضایی و کشوری جمهوری اسلامی ایران رسانده و از شما نیز مصرانه خواهشمندیم تا نهایت کمک و تلاش خود جهت آزادی خانم نرگس محمدی از بند، را اعمال و مبذول فرمائید.
با درود واحترام
hrgaardPer Ø (رئیس انجمن قلم دانمارک Dansk PEN)
Mille Rode (دبیرکل ‌انجمن قلم دانمارک)
کپنهاگ؛ ژوئن ۱۰ ۲۰۱۵ برابر با ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
رونوشت این نامه به دیگرسازمانها ونهادهای جهانی مرتبط با حقوق بشر ارسال خواهد شد.

نظرات