نماینده خامنه‌ای در سپاه: ایده‌آل رهبری داشتن چرخه سوخت ولو در تحریم است


تقاطع: علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران می‌گوید میزان تحمل دولت‌ها و مردم از جمله عواملی است که «در طول تاریخ در انعطاف رهبران الهی موثر بوده است».
 
آقای سعیدی در مصاحبه‌ای مفصل با خبرگزاری “فارس” گفت که «اگر دولت‌ها ظرفیت تحقق آرمان‌های رهبران الهی را نداشته باشند به طور طبیعی انعطاف در مواضع و عملکرد رهبران برای حفظ اساس اسلام به وجود می‌آید».
 
او درباره‌ی نقش تحمل مردم نیز خاطرنشان کرد که «اگر مردم تحمل داشته باشند آرمان‌های رهبری در حد ۱۰۰ درصدی عملی می‌شود».
وی در توضیح بیشتر به نمونه‌های صلح امام دوم شیعیان با معاویه، و صلح حدیبیه میان محمد، پیامبر اسلام و رهبران طایفه قریش اشاره کرده و افزود که این “انعطاف‌ها” برای حفظ “هسته‌ دین” بود و “منافعی” در آن وجود داشت که «در چشم برخی افراد نمی‌آمد».
 
نماینده‌ی خامنه‌ای، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برای پایان جنگ با عراق از سوی روح‌الله خمینی را نیز که از آن به “نوشیدن جام زهر” یاد می‌شود، در همین راستا دانست و گفت در مقابل، «هر جا که خواسته‌های امام و رهبری به صورت کامل عملی شده، مواقعی بوده که هم دولت‌مردان و هم مردم آستانه تحمل بالایی داشته‌اند».
 
سعیدی در ادامه، “نرمش قهرمانانه” علی خامنه‌ای در پرونده‌ی هسته‌ای را نیز در همین راستا عنوان کرد و اظهار داشت: «ملتی که می‌خواهد به فینال برسد و پیروز شود باید بیشتر از همه تحمل کند. خیلی‌ها شرایط‌شان بدتر از ما بود و مقاومت کردند خیلی‌ها هم شرایط‌شان بهتر بود و بریدند. شرایط شعب ابی‌طالب و کربلا اصلا قابل مقایسه با شرایط ما نیست اما دیدیم که مقاومت کردند. ایده‌آل رهبری این است که ما روی حرف خود بایستیم و چرخه سوخت داشته باشیم ولو در تحریم.»

نظرات