ایران:۷۴ ضربه شلاق در صورت روزه خواری در ملاء عام


lashing-khoramabd-20120116-1
یک مقام عالی رتبه در قوه قضاییه جمهوری اسلامی تهدید کرده است اگر کسی در ماه رمضان در  ملاء عام اقدام به روزه خواری کند به ۷۴ ضربه شلاق و ده روز  تا دو ماه زندان محکوم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) دادخدا سالاری دادستان کل استان کرمان  روز جمعه ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵  بیان کرد، هر فردی که در ماه رمضان در ملاء عام اقدام به روزه خواری  نماید محکوم به ۷۴ ضربه شلاق وده روز  تا دو ماه زندان خواهد شد.
هر فردی در اماکن عمومی اقدام به عمل حرام و روزه خواری کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد اما عفت عمومی را جریحه دار نماید تنها به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
 وی همچنین در ادامه گفته است در کنار مسائل شرعی قانون نیز در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای روزه خواران مجازان حبس و شلاق در نظر گرفته است،هر فردی در اماکن عمومی اقدام به عمل حرام و روزه خواری کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد اما عفت عمومی را جریحه دار نماید تنها به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
 گشت ویژه در خیابان ها و پارک های عمومی در تهران در طول ماه  رمضان مستقر شده است که علیه کسانی که  اقدام به نوشیدن، خوردن و یا استعمال دخانیات  در ملاء عام میپردازند،مقابله و برخورد نماید.
آمار و ارقام نشان میدهد که حدود ۲۰۰ نفر از مردم قزوین سال گذشته به اتهام اقدام به روزه خواری در ملاء عام محکوم به مجازات قرون وسطایی تحمل ۷۴ ضربه شلاق شده اند.
همچنین سال گذشته در یک اقدام وحشیانه دیگر، مأموران جمهوری اسلامی ، آتش سیگار یک مرد  مسیحی را در روز ۲۳ تیرماه در خیابان مجیدیه تهران بر روی لبان او خاموش کردند و او را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند

نظرات