بازداشت وکیل زندانی سیاسی؛ واکنش کوبنده نسرین ستوده





فیس بوک نسرین ستوده: موجب قانون، وکیل در موضع دفاع‌، از احترام و تامینات شاغلین شغل قضا برخوردار است، اما در عمل، آنها در زمان انجام وظایف حرفه‌ای‌شان بیش از هر زمان دیگری در معرض خطرند.
اگر آنها برای ملاقات با موکلشان به زندان می‌روند، بازداشت می‌شوند و روانه‌ی زندان می‌گردند و اگر برای دفاع به دادگاه انقلاب مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود این پرونده‌ها را قبول نکنید، به زودی برای خودتان هم احضاریه می‌آید.
بازداشت محمد مقیمی یکی دیگر از مصادیق نقض امنیت شغل وکالت در ایران است که به بهانه‌ای مضحک با سنگین‌ترین تامین قضایی یعنی بازداشت روبرو شده است. تامینی که معمولا برای اتهامات سنگینی در حد قتل عمد از آن استفاده می‌شود!
یادمان نرفته است که یکی از اتهامات عبداالفتاح سلطانی که به اخلاق مالی شهرت دارد، تحصیل مال نامشروع بوده است!
یکی از اتهامات محمد سیف‌زاده، خروج غیرقانونی از کشور بوده است!
از دفتر وکیلی دیگر که همگان می‌دانستند حتی سیگار هم نمی‌کشد، چند کیلو تریاک و چند قبضه اسلحه پیدا کرده بودند!
و یکی از اتهامات من نیز عدم رعایت حجاب اسلامی بوده است!
اما در پشت پرده‌ی این اتهامات موضوع دیگری در جریان بوده است: تلاش برای گرفتن تعهد به اینکه وکالت نکنیم و یا دست کم وکالت متهمان سیاسی را قبول نکنیم!
محمد مقیمی در حین انجام وظایف حرفه‌ای‌اش به اتهامی چنین نابخردانه بازداشت شده است. اتهامی که به موجب قوانین موجود هم جرم نیست. با تامینی بی‌تناسب با اتهام ادعایی. آیا بازداشت او با انجام وظایف حرفه‌ای‌اش بی ارتباط بوده است؟ 

نظرات