رد شدن به محتوای اصلی

معاون وزیر ورزش : ورزش زنان هنوزبا وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد




معاون وزیر ورزش : ورزش زنان هنوزبا وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد
 معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش وزارت ورزش وجوانان گفت: باید ۵۰ درصد امکانات ورزشی کشور درهمه ابعاد همگانی وقهرمانی به زنان اختصاص یابد اما هنوز فاصله زیادی تا تحقق این هدف داریم و همه مسوولان ورزشی باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.
 عبدالحمید احمدی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان ورزشی بانوان در هتل المپیک افزود: امیدواری کرد که نتایج این نشست به گونه ای باشد که بتوانیم در تدوین برنامه ششم توسعه و در راستای رفع تبعیض ورزش زنان ومردان و توسعه ورزش بانوان راهکارهای مناسبی ارایه شود .
معاون وزیر ورزش در این نشست به برخی موانع توسعه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: در این زمینه مطالعات زیادی صورت گرفته که برخی از این موانع ساختاری است، «موانع سیاسی و اداری» نیز وجود دارد.
احمدی ادامه داد: ما هنوز به لحاظ ساختاری نتوانسیم ورزش بانوان را همپای ورزش مردان کنیم .هم چنین برخی موانع نیز به زیر ساخت ها ، منابع انسانی ، امکانات و حمایت هایی که باید صورت بگیرد ، برمی گردد.
وی خاطرنشان کرد : ورزش بانوان با وجود این موانع تاکنون از رشد خوبی برخوردار نبوده و علاوه براین برخی محدودیت ها نیز این موانع را تشدید کرده است .
معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش وجوانان افزود: هم چنین جایگاه ورزش بانوان در رسانه ها نیز مطلوب نیست و کمتر به آن توجه می شود.در واقع هم افزایی وجود ندارد ما باید بتوانیم با ارایه راهکارهایی در جهت هم افزا کردن برای رشد ورزش بانوان همکاری های لازم را داشته باشیم .
احمدی افزود : در بسیاری از مواقع درباره توسعه ورزش بانوان «فقط حرف زده» می شود و در عمل چیزی دیده نمی شود . ما در بخش اعتبارات ، امکانات و واسپاری مسوولیت به زنان هنوز دچار ضعف هستیم .چنانچه در فدراسیون های ورزشی هنوز آن نگاه عادلانه ای که باید نسبت به زنان ومردان وجود داشته باشد ، موجود نیست . این در حالی است که در همه سازمان های ورزشی و حتی وزارت ورزش وجوانان نیز این ضعف دیده می شود.

نظرات