رد شدن به محتوای اصلی

عفو بین‌الملل خواستار آزادی آتنا فرقدانی شد



عفو بین‌الملل خواستار آزادی آتنا فرقدانی شد
سازمان عفو بین‌الملل با صور بیانیه‌ای خواستار آزادی آتنا فرقدانی، هنرمند نقاش و فعال حقوق کودکان شد.
 سازمان عفو بین‌الملل نیزاز همگان خواسته است که با ارسال نامه به رهبر جمهوری اسلامی ، رئيس قوه قضائيه و رئیس جمهوری ایران خواستار آزادی فوری و بی قيد و شرط آتنا فَرقَدانی شوند.
محمد مقیمی، وکیل آتنا فَرقَدانی، روز ۱۱ خرداد خبر داده بود که موکلش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، با سه اتهام به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم شده است.
«تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب وبهائیان، توهین به نمایندگان مجلس از طریق نقاشی» و همچنین «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران از اتهامات خانم فَرقَدانی ذکر شده بود.
آتنا فَرقَدانی روز دوم شهریور ۹۳ توسط ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و در روز ۱۱ آبان همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.
وی پس از آزادی در ويدئويی اينترنتی از نصب دوربين‌های مدار بسته در دستشويی‌ها و حمام‌های بند دو الف سپاه پاسداران خبر داد.
خانم فَرقَدانی سپس در مصاحبه‌ای با وب‌سايت جرس گفت که نقاشی‌های انتقادی‌اش و همچنین ارتباطش با خانواده قربانیان جنبش سبز و بهائیان محور اصلی بازجويی‌هايش بوده است.
بر اساس گزارش‌ها، خانم فَرقَدانی روز ۲۰ دی ۹۳ پس از معرفی خود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با «ضرب و شتم» ماموران بازداشت و به زندان قرچک ورامين منتقل شد.
وی پس از انتقال به این زندان اعتصاب غذا کرد و در اسفند ۹۳ پس از بستری شدن در بیمارستان فیروزگر شهر ری به زندان اوین منتقل شد.

نظرات