نمایندگان پارلمان اروپا: جمهوری اسلامی قلب بحران خاورمیانه





بیش از ٢٢٠ نماینده پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای حکومت جمهوری اسلامی را “قلب بحران” در منطقه خاورمیانه دانسته و از وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و دخالت‌های بی‌جای جمهوری اسلامی در بحران‌های خاورمیانه به شدت ابراز نگرانی کردند.
پارلمان-اروپا در بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا ایران به عنوان ٬قلب بحران٬ در منطقه خاورمیانه و ٬نه بخشی از راه حل٬ توصیف شده و آمده است که برای ریشه‌کن کردن هر گونه بنیادگرایی و افراط گرایی در منطقه باید به نفوذ و دخالت ایران پایان داد.
نمایندگان اروپا، نقض حقوق بشر در ایران را به شدت محکوم کرده و از جمهوری اسلامی خواستند تا به ٬اجرای مجازات اعدام پایان دهد، زندانیان سیاسی را آزاد کند‌، به سرکوب زنان خاتمه دهد و حقوق و آزادی‌های فردی تمام شهروندان ایران را محترم شمارد.٬
بیانیه این گروه از نمایندگان اتحادیه اروپا برای فدریکا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، ارسال شده است.
این بیانیه با اشاره به گزارش‌هاى سازمان ملل و سازمان‌های حقوق‌بشری، تأکید کرده است که ایران تحت ریاست‌جمهوری حسن روحانی، به نسبت جمعیت بالاترین تعداد اعدام در جهان را داشته و وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده است.
به گزارش خبرنگاران بدون مرز، ایران بالاترین تعداد روزنامه‌نگاران زن زندانی را دارد و موسسه «فریدوم هاوس» ایران را به‌عنوان بدترین کشور از لحاظ دسترسی به اینترنت در سال۲۰۱۴ نامیده است. تعدادی از زندانیان اقلیت‌های قومی و مذهبی اعدام شده‌اند.

نظرات