رد شدن به محتوای اصلی

محکومیت آتنا فرقدانی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس



محکومیت آتنا فرقدانی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس
بام- آتنا فرقدانی، نقاش و مدافع حقوق زنان و کودکان کار، به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.
آتنا فرقدانی، هنرمند نقاش منتقد از سوی شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی  به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد که براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید ۷ سال و ۶ ماه از این حکم و اشد اتهامات قابل الاجرا است.
آتنا فرقدانی در شهریور۱۳۹۳با اتهامات تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب و بهاییان ، توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی و توهین به مقام رهبری و سپاه پاسداران و سه قوه بازداشت شد.
وی در تاریخ ۹ مهرماه ۱۳۹۳، دست به اعتصاب غذا زد. اما پس از وخامت وضع جسمی‌اش با قرار وثیقۀ بسیار سنگین  تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.
آتنا فرقدانی دوم آذرماه ۱۳۹۳ پس از آزادی از بازداشتگاه بند دو الف متعلق به سپاه پاسداران، با انتشار ویدئویی جزئیات ضرب و شتم و هتک حرمت خود از سوی چند زندانبان زن و همچنین نصب دوربین در حمام و دستشویی بند زنان این بازداشتگاه را افشا کرد. پس از انتشار این ویدئو، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در هفتم دی ماه وی را بار دیگر احضار کرد.
آتنا فرقدانی پیش از مراجعه به دادگاه با انتشار یادداشتی در صفحه فیسبوک خود متن دفاعیۀ خود را خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، منتشر کرد. وی که صبح شنبه بیستم دی ماه برای محاکمه در دادگاه حاضر شده بود، پس از ضرب و شتم در دادگاه و در مقابل چشمان خانواده‌اش بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
آتنا فرقدانی در ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ دراعتراض به انتقال غيرقانونی خود به زندان قرچک ورامين و درخواست بازگرداندنش  به زندان اوين  دست به اعتصاب غذا زد.
سرانجام وی پس از ۲۱ روز اعتصاب غذا، در پی موافقت مسئولان قضایی با انتقالش به زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

نظرات