حرکات نمایشی دختر ایرانی با موتور پرشی الهام‌بخش دختران ایران



.
حرکات نمایشی دختر ایرانی با موتور پرشی الهام‌بخش دختران ایران
ستم سیستماتیک یعنی این‌که زنان نیمی از پیکره‌ی جامعه هستند اما سهم آنان از امکانات جامعه به قدر ناچیزی است. این‌که زنان به دلیل این‌که زن هستند از حقوق مسلم خود بی‌بهره بمانند ظلمی است آشکار.
محدعلی علوی گرگانی از «مراجع تقلید» شیعه که در قم زندگی می‌کند می‌گوید مردم ایران انقلاب نکردند که زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. فهرست‌کردن اموری که در رابطه با آن‌ها به زنان ایران ستم می‌شود سیاهه‌ای بلند بالا خواهد بود.
«بهناز شفیعی» یک دختر ایرانی است. او به موتور سواری علاقه‌مند است اما در ایران موتورسواری زنان از طرف حکومت به رسمیت شناخته نمی‌شود و غیرقانونی است. چرا؟ تنها به دلیل زن بودن. گزارش دویچه‌وله در مورد بهناز شفیعی را بخوانید:
«اخیرا خبرگزای آسوشیتدپرس در گزارشی به دختر موتور سوار ایران پرداخته است. بهناز شفیعی می‌خواهد الهام‌بخش دیگر دختران ایرانی باشد. تصاویر حرکات نمایشی بهناز شفیعی با موتور کراس در نزدیکی تهران را ببینید.
اخیرا خبرگزای آسوشیتدپرس در گزارشی به دختر موتور سوار ایران پرداخته است. تصویری از بهناز شفیعی دختر موتور سوار ایرانی که در حومه هشتگرد در نزدیکی تهران ثبت شده است. بهناز شفیعی می‌گوید هدف او این است که در الهام‌بخشیدن به دیگر دختران ایرانی پیشگام باشد. او می‌گوید ما می‌توانیم مقامات را قانع کنیم که موتورسواری بانوان را به رسمیت بشناسند. او می‌گوید گاهی اوقات با خود فکر می‌کند در گذشته که موتورسیلکت وجود نداشته مردم چگونه زندگی می‌کردند؟ آیا زندگی بدون موتورسیکلت ممکن است؟
دختران ایرانی اجازه موتورسواری در پیست استاندارد ورزشگاه آزادی را ندارند، بنابراین بهناز شفیعی و دیگر دختران موتورسوار ایرانی در حومه شهرها تمرین می‌کنند. به گفته بهناز شفیعی به دليل مقررات و قوانين سختی كه در ایران پيش‌روی بانوان موتورسوار است، بانوان موتورسوار به ۱۰ نفر هم نمی‌‌رسند.
او می‌گوید بانوان در پيست‌های استاندارد نمی‌‌توانند موتورسواری کنند به همين دليل مجبور مي‌شوند فقط در پيست‌های دست‌ساز غير‌اصولی و خطر‌ساز موتورسواری كنند.

نظرات